A framework for the analysis of CLIL lecturers’ discourse from a genre perspective
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2014-03-27Resum
Internationalization strategies and the European Space of Higher
Education are causing a growing interest in English medium instruction (EMI).
University linguistic and internationalization policies are attempting to provide
lectures with the required training and education. Linguists can supply not only the
knowledge of the language but the knowledge about language which may enable
lecturers to increase their academic language competence autonomously. This
paper presents a framework for the analysis of lecturers’ discourse to trigger
reflection about the linguistic needs in CLIL/EMI contexts.
Tipus de document
Objecte de conferència
Llengua
Anglès
Paraules clau
Anglès -- Ensenyament
Ensenyament universitari
Pàgines
10 p.
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Documents de Congressos [174]
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/