CLIL FAQ’s: Orientacions per a introduir l’anglès a l’aula universitària
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2014-03-27Resumen
“CLIL FAQs: Orientacions per a introduir l’anglès a l’aula universitària” és una
publicació oberta dirigida als docents que assumeixen el repte d’introduir una
llengua estrangera a l’aula. Es tracta d’un recull d’orientacions sorgides de la
pràctica d’un equip interdisciplinari de professors de la Facultat de Ciències de
l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el marc d’un projecte de
Millora de la Qualitat Docent (Ref. 2010MQD00132). La publicació exposa una
sèrie de preguntes o FAQs (Frequent Asked Questions) que creiem que tot docent
CLIL es podria fer abans d’introduir l’anglès a l’aula. El grup de docents implicats
en el projecte, després de dissenyar coordinadament una sèrie d’activitats en
anglès i d’implantar-les a les seves respectives assignatures, ha elaborat aquest
llistat de FAQs que miren de respondre amb reflexions, suggeriments d’acció,
estratègies didàctiques, exemples i recursos sorgits de la pròpia experiència. En
aquest article situem el projecte en el context català, presentem com es va dur a
terme i us expliquem què podeu trobar en la publicació que se’n deriva. A mode
de conclusió oferim algunes reflexions del grup sobre el treball en equip
interdisciplinari, la introducció del multilingüisme a l’aula, els contextos CLIL i la
resposta dels alumnes.
"CLIL FAQs : Orientacions per a introduir l’anglès a l’aula universitària " is an open
publication for teachers who take on the challenge of introducing a foreign
language in the classroom. It is a collection of guidelines that have emerged from
the practice of an interdisciplinary team of professors from the Faculty of Education
at the Autonomous University of Barcelona as part of a project on Improving
Teaching Quality (Ref . 2010MQD00132 ). The publication presents questions or
FAQs (Frequent Asked Questions) that could be done before introducing English in
the classroom. The group of teachers involved in the project, after designing in a
coordinated way some activities in English and introduce them to their respective
subjects, prepared this list of FAQs that seek to respond with thoughts,
suggestions for action, teaching strategies, examples and resources arising from
their experience. In this paper we place the project in the Catalan context, present
you how it worked and present you what you can find on the derived publication. In
conclusion, we offer some thoughts on the interdisciplinary team work, the
introduction of multilingualism in the classroom, CLIL contexts and the response of
the students.
Tipo de documento
Objeto de conferencia
Lengua
Catalán
Palabras clave
Páginas
11 p.
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Documents de Congressos [174]
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/