dc.contributor | Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor.author | Afonso Cols, Carles | |
dc.date.accessioned | 2014-10-14T07:35:51Z | |
dc.date.available | 2014-10-14T07:35:51Z | |
dc.date.created | 2014-05 | |
dc.date.issued | 2014-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/3415 | |
dc.description | Curs 2013-2014 | ca_ES |
dc.description.abstract | El present treball és un estudi sobre l'estigma social en la malaltia mental i la
representació d'aquest al cinema. Aquesta anàlisi s'ha portat a terme a partir de dues
línies de treball. Per una banda amb l'anàlisi interpretativa de dotze pel·lícules utilitzant
els indicadors de 'perillositat'; 'incapacitat per a la vida'; 'incurabilitat'; 'pèrdua de rols
socials'; 'por al rebuig i/o por a les relacions socials'; i per l'altra banda a partir d'un grup
de discussió, en el qual s'han visionat fragments de cinc pel·lícules amb set estudiants
del Grau d'Educació Social de la Universitat de Vic. Dels resultats obtinguts es desprèn
que la pel·lícula és un mitjà de comunicació mitjançant el qual els estereotips són usats
en favor de l'espectacle, estigmatitzant així les persones diagnosticades de malaltia
mental. Aquest és un dels motius que fan valorar el cinema com un recurs educatiu a
considerar tant en la formació d'educadors i educadores socials com en els projectes
d'intervenció socioeducativa. | ca_ES |
dc.description.abstract | This work is an study on social stigma in mental disease and its representation in the
cinematographic productions. This analysis has been done through two big work ways.
The first one is an interpretative analyse using the analyse items of 'dangerous',
'incapacity for the life', 'incurability', 'loss of social roles', fear to the refusal and/or to
the social relations; the second way is done with a discussion group. In that session,
seven students of Social Education of the Universitat de Vic watched several frames of
five films and talked about them. The results show that a film is a media which use the
stereotypes in order to achieve the show, and this fact increase the social stigma of
people who have a mental disease diagnostic. In fact, this is one of the reasons we think
the cinema is a very valuable educational resource in teaching university educators and
in socio educational projects too. | ca_ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format.extent | 105 p. | ca_ES |
dc.language.iso | cat | ca_ES |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | ca_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | ca_ES |
dc.subject.other | Cinematografia | ca_ES |
dc.subject.other | Malalties mentals | ca_ES |
dc.subject.other | Educació social | ca_ES |
dc.title | Llegint Cinema. Anàlisi de la representació de la malaltia mental en el setè art | ca_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_ES |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_ES |