Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.authorAfonso Cols, Carles
dc.date.accessioned2014-10-14T07:35:51Z
dc.date.available2014-10-14T07:35:51Z
dc.date.created2014-05
dc.date.issued2014-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/3415
dc.descriptionCurs 2013-2014ca_ES
dc.description.abstractEl present treball és un estudi sobre l'estigma social en la malaltia mental i la representació d'aquest al cinema. Aquesta anàlisi s'ha portat a terme a partir de dues línies de treball. Per una banda amb l'anàlisi interpretativa de dotze pel·lícules utilitzant els indicadors de 'perillositat'; 'incapacitat per a la vida'; 'incurabilitat'; 'pèrdua de rols socials'; 'por al rebuig i/o por a les relacions socials'; i per l'altra banda a partir d'un grup de discussió, en el qual s'han visionat fragments de cinc pel·lícules amb set estudiants del Grau d'Educació Social de la Universitat de Vic. Dels resultats obtinguts es desprèn que la pel·lícula és un mitjà de comunicació mitjançant el qual els estereotips són usats en favor de l'espectacle, estigmatitzant així les persones diagnosticades de malaltia mental. Aquest és un dels motius que fan valorar el cinema com un recurs educatiu a considerar tant en la formació d'educadors i educadores socials com en els projectes d'intervenció socioeducativa.ca_ES
dc.description.abstractThis work is an study on social stigma in mental disease and its representation in the cinematographic productions. This analysis has been done through two big work ways. The first one is an interpretative analyse using the analyse items of 'dangerous', 'incapacity for the life', 'incurability', 'loss of social roles', fear to the refusal and/or to the social relations; the second way is done with a discussion group. In that session, seven students of Social Education of the Universitat de Vic watched several frames of five films and talked about them. The results show that a film is a media which use the stereotypes in order to achieve the show, and this fact increase the social stigma of people who have a mental disease diagnostic. In fact, this is one of the reasons we think the cinema is a very valuable educational resource in teaching university educators and in socio educational projects too.ca_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent105 p.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonsca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ca_ES
dc.subject.otherCinematografiaca_ES
dc.subject.otherMalalties mentalsca_ES
dc.subject.otherEducació socialca_ES
dc.titleLlegint Cinema. Anàlisi de la representació de la malaltia mental en el setè artca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint