dc.contributor | Universitat de Vic. Facultat d'Empresa i Comunicació | |
dc.contributor | Universitat de Vic. Màster de Comunicació Digital Interactiva | |
dc.contributor.author | Camprubí Soler, Feliu | |
dc.date.accessioned | 2012-03-05T13:21:54Z | |
dc.date.accessioned | 2012-03-30T09:32:43Z | |
dc.date.available | 2012-03-05T13:21:54Z | |
dc.date.available | 2012-03-30T09:32:43Z | |
dc.date.created | 2012-02 | |
dc.date.issued | 2012-02 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/371 | |
dc.description | Curs 2010-2011 | |
dc.description.abstract | The music is a compulsory subject in the first stage of primary education. We detected several teachers from different educational areas, including the area of music, using e-learning platforms and web tools for teaching the curriculum that marks the “Department of Education of the Generalitat de Catalunya”. From the body of analysis has drawn the picture in e-learning platforms, analyzing the types and uses. Through the sample of e-learning platforms in music education, have identified four schools with e-learning platforms in advanced stage. We performed a case study on one of these platforms for content analysis and validate the interview format used; this has served to create a model that can be used in other centers with e-learning platform for music subject. | eng |
dc.description.abstract | La música es una asignatura obligatoria dentro de la etapa educativa de primaria. Hemos detectado varios profesores de distintas áreas educativas, entre ellas el área de música, que utilizan plataformas de e-learning y herramientas web como apoyo para enseñar el currículum que marca el “Departament d‟Educació de la Generalitat de Catalunya”. A partir del cuerpo de análisis se ha dibujado el panorama en plataformas de e-learning, analizando las tipologías y usos. A través de la muestra de plataformas de e-learning en educación musical se han detectado cuatro escuelas con plataformas de e-learning en fase avanzada. Se realiza un estudio de caso sobre una de estas plataformas para hacer el análisis de contenidos y validar el formato de entrevista utilizado, esto nos ha servido para crear un modelo que pueda ser utilizado en otros centros con plataforma de e-learning para la asignatura específica de música. | spa |
dc.format | application/pdf | |
dc.format.extent | 151 p. | |
dc.language.iso | spa | |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | |
dc.subject.other | Música -- Ensenyament primari | |
dc.subject.other | Ensenyament assistit per ordinador | |
dc.title | Entornos e-learning como soporte de aprendizaje a la asignatura educación musical en infancia | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |
dc.description.version | Director/a: Ruth Sofía Contreras Espinosa | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |