Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic. Facultat d'Empresa i Comunicació
dc.contributorUniversitat de Vic. Màster de Comunicació Digital Interactiva
dc.contributor.authorCamprubí Soler, Feliu
dc.date.accessioned2012-03-05T13:21:54Z
dc.date.accessioned2012-03-30T09:32:43Z
dc.date.available2012-03-05T13:21:54Z
dc.date.available2012-03-30T09:32:43Z
dc.date.created2012-02
dc.date.issued2012-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/371
dc.descriptionCurs 2010-2011
dc.description.abstractThe music is a compulsory subject in the first stage of primary education. We detected several teachers from different educational areas, including the area of music, using e-learning platforms and web tools for teaching the curriculum that marks the “Department of Education of the Generalitat de Catalunya”. From the body of analysis has drawn the picture in e-learning platforms, analyzing the types and uses. Through the sample of e-learning platforms in music education, have identified four schools with e-learning platforms in advanced stage. We performed a case study on one of these platforms for content analysis and validate the interview format used; this has served to create a model that can be used in other centers with e-learning platform for music subject.eng
dc.description.abstractLa música es una asignatura obligatoria dentro de la etapa educativa de primaria. Hemos detectado varios profesores de distintas áreas educativas, entre ellas el área de música, que utilizan plataformas de e-learning y herramientas web como apoyo para enseñar el currículum que marca el “Departament d‟Educació de la Generalitat de Catalunya”. A partir del cuerpo de análisis se ha dibujado el panorama en plataformas de e-learning, analizando las tipologías y usos. A través de la muestra de plataformas de e-learning en educación musical se han detectado cuatro escuelas con plataformas de e-learning en fase avanzada. Se realiza un estudio de caso sobre una de estas plataformas para hacer el análisis de contenidos y validar el formato de entrevista utilizado, esto nos ha servido para crear un modelo que pueda ser utilizado en otros centros con plataforma de e-learning para la asignatura específica de música.spa
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent151 p.
dc.language.isospa
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subject.otherMúsica -- Ensenyament primari
dc.subject.otherEnsenyament assistit per ordinador
dc.titleEntornos e-learning como soporte de aprendizaje a la asignatura educación musical en infancia
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.description.versionDirector/a: Ruth Sofía Contreras Espinosa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint