El patrimoni educatiu, un element d'una pedagogia cultural i ciutadana
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2008ISSN
0214-7351
Resumen
El present article desenvolupa els eixos de pensament que s’estan elaborant des de diferents
angles sobre el patrimoni educatiu. Una revisió sobre la importància de les aportacions de les
investigacions a l’entorn del patrimoni educatiu permet assenyalar els punts d’inflexió dels
museus pedagògics en l’actualitat. Entre aquests destaca la influència que els museus pedagògics,
a través de les seves activitats de recerca, difusió i formació, exerceixen en la conformació
d’una pedagogia cultural i ciutadana. Amb la irrupció d’una pedagogia d’encuny culturalista,
els museus pedagògics recuperen els fonaments i formes de creació de discurs de la pedagogia
cultural sorgida a l’inici del segle XX, tot introduint les aproximacions etnogràfiques en les arrels
dels estudis i investigacions. D’altra banda, també ressalta el fet que els museus pedagògics
resignifiquen la seva acció a partir de les pedagogies ètiques que atorguen un paper principal
als projectes de ciutadania. Així, doncs, ambdós aspectes, cultura i ciutadania, es perfilen com
els trets diferencials dels museus pedagògics actuals. A més, aquesta caracterització requereix
encara d’una reflexió sobre el sentit i amplitud dels canvis introduïts en els projectes museístics.
Tipo de documento
Artículo
Lengua
Catalán
Palabras clave
Educació -- Història
Museus i escoles
Páginas
14 p.
Publicado por
ICE Universitat de Barcelona
Citación
Carrillo Flores, I., & Collelldemont Pujadas, E. (2008). El patrimoni educatiu, un element d'una pedagogia cultural i ciutadana. Temps d'educació, 2n semestre(35), 277-290.
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Articles [1389]
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/