Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic. Facultat d'Educació
dc.contributor.authorCarrillo, Isabel
dc.contributor.authorCollelldemont Pujadas, Eulàlia
dc.contributor.authorMoreno, Pedro Luís
dc.date.accessioned2014-12-12T13:14:19Z
dc.date.available2014-12-12T13:14:19Z
dc.date.created2008
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationCarrillo Flores, I., & Collelldemont Pujadas, E. (2008). El patrimoni educatiu, un element d'una pedagogia cultural i ciutadana. Temps d'educació, 2n semestre(35), 277-290.ca_ES
dc.identifier.issn0214-7351
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/3741
dc.description.abstractEl present article desenvolupa els eixos de pensament que s’estan elaborant des de diferents angles sobre el patrimoni educatiu. Una revisió sobre la importància de les aportacions de les investigacions a l’entorn del patrimoni educatiu permet assenyalar els punts d’inflexió dels museus pedagògics en l’actualitat. Entre aquests destaca la influència que els museus pedagògics, a través de les seves activitats de recerca, difusió i formació, exerceixen en la conformació d’una pedagogia cultural i ciutadana. Amb la irrupció d’una pedagogia d’encuny culturalista, els museus pedagògics recuperen els fonaments i formes de creació de discurs de la pedagogia cultural sorgida a l’inici del segle XX, tot introduint les aproximacions etnogràfiques en les arrels dels estudis i investigacions. D’altra banda, també ressalta el fet que els museus pedagògics resignifiquen la seva acció a partir de les pedagogies ètiques que atorguen un paper principal als projectes de ciutadania. Així, doncs, ambdós aspectes, cultura i ciutadania, es perfilen com els trets diferencials dels museus pedagògics actuals. A més, aquesta caracterització requereix encara d’una reflexió sobre el sentit i amplitud dels canvis introduïts en els projectes museístics.ca_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent14 p.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.publisherICE Universitat de Barcelonaca_ES
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonsca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ca_ES
dc.subject.otherEducació -- Històriaca_ES
dc.subject.otherMuseus i escolesca_ES
dc.titleEl patrimoni educatiu, un element d'una pedagogia cultural i ciutadanaca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/publishedVersionca_ES
dc.indexacioIndexat a CARHUS+ca_ES


Ficheros en el ítem

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir