Mostrar el registro sencillo del ítem
El patrimoni educatiu, un element d'una pedagogia cultural i ciutadana
dc.contributor | Universitat de Vic. Facultat d'Educació | |
dc.contributor.author | Carrillo, Isabel | |
dc.contributor.author | Collelldemont Pujadas, Eulàlia | |
dc.contributor.author | Moreno, Pedro Luís | |
dc.date.accessioned | 2014-12-12T13:14:19Z | |
dc.date.available | 2014-12-12T13:14:19Z | |
dc.date.created | 2008 | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.citation | Carrillo Flores, I., & Collelldemont Pujadas, E. (2008). El patrimoni educatiu, un element d'una pedagogia cultural i ciutadana. Temps d'educació, 2n semestre(35), 277-290. | ca_ES |
dc.identifier.issn | 0214-7351 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/3741 | |
dc.description.abstract | El present article desenvolupa els eixos de pensament que s’estan elaborant des de diferents angles sobre el patrimoni educatiu. Una revisió sobre la importància de les aportacions de les investigacions a l’entorn del patrimoni educatiu permet assenyalar els punts d’inflexió dels museus pedagògics en l’actualitat. Entre aquests destaca la influència que els museus pedagògics, a través de les seves activitats de recerca, difusió i formació, exerceixen en la conformació d’una pedagogia cultural i ciutadana. Amb la irrupció d’una pedagogia d’encuny culturalista, els museus pedagògics recuperen els fonaments i formes de creació de discurs de la pedagogia cultural sorgida a l’inici del segle XX, tot introduint les aproximacions etnogràfiques en les arrels dels estudis i investigacions. D’altra banda, també ressalta el fet que els museus pedagògics resignifiquen la seva acció a partir de les pedagogies ètiques que atorguen un paper principal als projectes de ciutadania. Així, doncs, ambdós aspectes, cultura i ciutadania, es perfilen com els trets diferencials dels museus pedagògics actuals. A més, aquesta caracterització requereix encara d’una reflexió sobre el sentit i amplitud dels canvis introduïts en els projectes museístics. | ca_ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format.extent | 14 p. | ca_ES |
dc.language.iso | cat | ca_ES |
dc.publisher | ICE Universitat de Barcelona | ca_ES |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | ca_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | ca_ES |
dc.subject.other | Educació -- Història | ca_ES |
dc.subject.other | Museus i escoles | ca_ES |
dc.title | El patrimoni educatiu, un element d'una pedagogia cultural i ciutadana | ca_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_ES |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/publishedVersion | ca_ES |
dc.indexacio | Indexat a CARHUS+ | ca_ES |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Articles [1.389]