dc.contributor | Universitat de Vic. Facultat d'Educació | |
dc.contributor.author | Collet, Jordi (Collet i Sabé) | |
dc.date.accessioned | 2015-01-19T10:44:40Z | |
dc.date.available | 2015-01-19T10:44:40Z | |
dc.date.created | 2010 | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | Collet Sabé, J. (2010). Norbert Elias i les paradoxes educatives actuals. Temps d'Educació, (39), 235-253. | ca_ES |
dc.identifier.issn | 0214-7351 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/3824 | |
dc.description.abstract | En el present article s’exposa la teoria de la civilització del sociòleg alemany Norbert Elias (1897-
1990). Aquesta perspectiva, que busca no perdre mai de vista la profunda interrelació entre els
elements socials i personals, estructurals i psicològics, creiem que pot ser d’interès a l’hora
d’abordar algunes de les tensions actuals tant del sistema escolar com de l’educació en general
(famílies, lleure, esport, etc.) i llur interrelació. L’article, després d’exposar els elements més
significatius de la proposta teòrica i analítica d’Elias, presenta a mode de conclusió tres paradoxes
educatives actuals que, des de la teoria de la civilització, es poden comprendre més i millor. | ca_ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format.extent | 19 p. | ca_ES |
dc.language.iso | cat | ca_ES |
dc.publisher | ICE Universitat de Barcelona | ca_ES |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | ca_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | ca_ES |
dc.subject.other | Norbert, Elias | ca_ES |
dc.subject.other | Ensenyament | ca_ES |
dc.subject.other | Sociologia | ca_ES |
dc.title | Norbert Elias i les paradoxes educatives actuals | ca_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_ES |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/publishedVersion | ca_ES |
dc.indexacio | Indexat a CARHUS+ | ca_ES |