dc.contributor | Universitat de Vic. Facultat d'Educació | |
dc.contributor.author | Drobnic, Franchek | |
dc.contributor.author | Figueroa, Julio | |
dc.date.accessioned | 2015-02-16T12:17:06Z | |
dc.date.available | 2015-02-16T12:17:06Z | |
dc.date.created | 2007 | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.citation | Drobnic, F., & Figueroa Aibar, J. C. (2007). Talent, expert o les dues coses. Apunts Medicine de l'Esport, 42(156), 186-195. | ca_ES |
dc.identifier.issn | 1886-6581 | |
dc.identifier.issn | 0213-3717 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/3892 | |
dc.description.abstract | De vegades és difícil distingir els conceptes d’individu amb
talent i individu expert. Sens dubte, això és degut a que els
individus que assoleixen l’èxit en l’esport, la música, el teatre,
la literatura, etc. mostren ambdues condicions: una si
es vol innata, el talent, i una altra adquirida, la de ser expert.
També, de vegades, desitjaríem que els talents treballessin
per a ser experts, aspecte que els elevaria a un grau
superior d’excel·lència.
En el present article es realitza una posada al dia d’ambdós
conceptes amb l’objectiu d’establir una base adequada sobre
la que sostenir amb més solidesa les decisions i actuacions
del formador. També es presenten algunes nocions
sobre el seguiment i control dels nois que gaudeixen en les
canteres esportives sempre amb l’orientació bàsica de formar
individus complerts amb un rendiment òptim. | ca_ES |
dc.description.abstract | Distinguishing between the concepts of talent and expertise
is sometimes difficult. This is undoubtedly because persons
successful in sports, music, acting and literature, etc.
show a mixture of both qualities, talent being innate while
expertise is acquired. Sometimes we would also wish that
talented individuals would apply themselves to becoming
experts, which would allow them to achieve a higher degree
of excellence.
The present article provides an update on both concepts
with a view to establishing a solid base for trainers’ decisions
and interventions. Some notions on following the
progress of boys participating in sports academies are presented
from the perspective of producing well-rounded individuals
with optimal performance. | ca_ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format.extent | 10 p. | ca_ES |
dc.language.iso | cat | ca_ES |
dc.publisher | Consell Català de l'Esport | ca_ES |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | ca_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | |
dc.subject.other | Entrenament (Esport) | ca_ES |
dc.subject.other | Aptitud | ca_ES |
dc.subject.other | Expertesa | ca_ES |
dc.title | Talent, expert o les dues coses | ca_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_ES |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/publishedVersion | ca_ES |
dc.indexacio | Indexat a CARHUS+ | ca_ES |