Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic. Departament de Pedagogia
dc.contributor.authorGastelaars, Tamara
dc.date.accessioned2015-02-18T11:42:21Z
dc.date.available2015-10-30T00:03:11Z
dc.date.created2014-10-29
dc.date.issued2014-10-29
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/3900
dc.description.abstractLa finalitat d’aquesta recerca, és la identificació de la potencialitat d’estratègies d’implementació de pràctiques basades en principis d’Universal Instructional Design (UID) en el nostre context universitari català, essent aquest enfocament, tant una perspectiva concurrent amb els canvis proposats en el marc de l’EEES, com ja aplicat en els seus contextos d’origen, en els quals ja s’ha generat recerca sobre eficàcia. El treball empíric desenvolupat consisteix en un disseny no experimental transaccional descriptiu, amb una mostra de 242 estudiants i 206 professors per a validar els instruments dissenyats Ad-Hoc per aquesta investigació; i en quatre dissenys quasi experimentals, amb una mostra de 608 estudiants i 22 professors, per a contrastar si existeixen diferències estadísticament significatives entre el grups experimentals i els grups de control de professors i estudiants en relació a l’ús de pràctiques d’UID després de la formació i suport en l’UID. Com a resultat d’aquesta investigació s’han adaptat, dissenyat i validat dos instruments, el QUID_P i el QUID_E, que mesuren les pràctiques docents basades en l’UID des de la percepció dels estudiants i dels professors; i també hem aportat evidència externa de validesa de criteri del QUID_P; s’ha demostrat que els professors abans de la formació en UID ja desenvolupen en la seva pràctica habitual accions docents basades en l’UID, aspectes aquests, corroborats pels professors i els estudiants. Amb tot, els resultats que s’han obtingut ens demostren que les accions de formació en l’UID, milloren significativament els resultats. I per últim es destaca que aquestes accions de formació en l’UID, constitueixen una aportació pionera en el nostre país, en relació a la formació en el DU per a professors universitaris.ca_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent323 p.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca_ES
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonsca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ca_ES
dc.subject.otherEspai Europeu d'Educació Superiorca_ES
dc.subject.otherEnsenyament universitarica_ES
dc.subject.otherProfessors universitarisca_ES
dc.subject.otherTecnologia educativaca_ES
dc.subject.otherPràctiques pedagògiquesca_ES
dc.titleImplementació de pràctiques docents basades en l'Universal Instructional Design (UID) en el context de l'EEES: un estudi sobre l'impacte de suports al professorat, per a la seva implementació en l'àmbit universitarica_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisca_ES
dc.embargo.terms12 mesosca_ES
dc.identifier.dlB 27401-2014
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES
dc.contributor.directorRuiz i Bel, Robert


Ficheros en el ítem

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir