Digital resources in the family-school relationship during the 0-3 stage
View/Open
Other authors
Publication date
2015ISSN
1135-6405
Abstract
Los recursos digitales pueden abrir una nueva vía de
comunicación entre familia y escuela y fomentar el vínculo y la relación
entre ambos agentes educativos. A partir de experiencias de centros en los
que se están usando recursos TIC para dicho proceso comunicativo, se
identifican y analizan el papel de los recursos digitales en centros educativos
de la etapa 0–3 años para la relación entre la familia y la escuela. Los
resultados muestran que los recursos más usados son el blog/web y el
correo electrónico con la finalidad principal de informar a las familias.
También se observa que la introducción de herramientas TIC en estas
relaciones carece de una reflexión pedagógica que determine los objetivos
comunicativos y los roles de ambos agentes educativos en los escenarios
de relación mediados por las TIC.
Digital resources can open up new means of communication
between families and schools, helping to create links and build relationships
between both educational agents. The role played by digital resources to
establish family-school relationships in pre-schools for children up to three
is identified and analysed on the basis of experiences in schools in which ICT
resources are being used for communicative processes. The results show that
the most commonly used resources are blogs/websites and email, mainly for
providing families with information. It is also observed that the introduction
of ICT tools in these relations lacks the pedagogical reflection that would
determine the communicative goals and the role played by both educational
agents in the relationship scenarios mediated by ICT.
Document Type
Article
Language
English
Keywords
Família
Educació infantil
Comunicació
Ensenyament -- Innovacions
Pages
15 p.
Publisher
Taylor & Francis
Citation
Sanchez-Garrote, I., & Cortada-Pujol, M. (2015). Digital resources in the family-school relationship during the 0-3 stage. Cultura Y Educacion, 27(1), 221-233.
This item appears in the following Collection(s)
- Articles [1395]
Rights
Tots els drets reservats
(c) Taylor & Francis