Mostrar el registro sencillo del ítem
Disseny del currículum de programació i robòtica per tots els cursos de l'educació obligatòria (Infantil, Primària i Secundària)
dc.contributor | Universitat de Vic. Escola Politècnica Superior. Enginyeria d'Organització Industrial | |
dc.contributor.author | Saborit Vilà, Carles | |
dc.date.accessioned | 2015-07-14T08:36:01Z | |
dc.date.available | 2015-07-14T08:36:01Z | |
dc.date.created | 2015-06 | |
dc.date.issued | 2015-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/4097 | |
dc.description | Curs 2014-2015 | |
dc.description.abstract | Els darrers anys, l’educació està experimentant uns canvis molt important, amb la introducció de noves metodologies, i la utilització de noves eines a l’aula, com els ordinadors i les tauletes. Avui en dia, els alumnes són nadius digitals, i per tant, totes aquestes novetats no els incomoden gens, sinó tot el contrari. I en aquest context apareix la robòtica educativa, amb múltiples plataformes robòtiques i moltíssimes aplicacions informàtiques per aprendre programació i robòtica. L’objectiu principal d’aquest treball és dissenyar el currículum per introduir la robòtica i la programació a tots els cursos des de P3 fins a 4t d’ESO. I com a objectius secundaris, veure l’estat de la qüestió actual de les plataformes robòtiques, de les aplicacions per aprendre programació i dels principals llenguatges de programació utilitzats en la robòtica educativa. La metodologia seguida ha estat fer una recerca exhaustiva dels diferents materials, per així acabar dissenyant el mencionat currículum. I un cop seleccionats els principals criteris d’avaluació oficials que es poden treballar amb aquestes eines, proposar diferents activitats per dur a terme a l’aula. Les principals conclusions d’aquest treball són que la robòtica educativa ha arribat per quedar-se a les aules; que hi ha molts materials diferents, i que cada dia en van apareixent de nous; que la robòtica ha de ser transversal relacionant-se amb diferents matèries o àrees; i que no s’ha d’oblidar l’electrònica tradicional, amb components discrets per crear automatismes o robots, i que gràcies a les plaques Arduino, permeten la seva construcció i programació. | ca_ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format.extent | 152 p. | ca_ES |
dc.language.iso | cat | ca_ES |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | ca_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | ca_ES |
dc.subject.other | Robòtica -- Ensenyament | ca_ES |
dc.subject.other | Tecnologia -- Currículum -- Planificació | ca_ES |
dc.title | Disseny del currículum de programació i robòtica per tots els cursos de l'educació obligatòria (Infantil, Primària i Secundària) | ca_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_ES |
dc.description.version | Director/a: Juli Ordeix Rigo | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_ES |