Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.authorLara Vega, Irene
dc.date.accessioned2015-09-09T10:46:34Z
dc.date.available2015-09-09T10:46:34Z
dc.date.created2015-05
dc.date.issued2015-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/4148
dc.descriptionCurs 2014-2015ca_ES
dc.description.abstractAquest estudi de fi de grau estudia la possible incidència del model educatiu familiar a les persones afectades amb Trastorn Límit de Personalitat per aprendre la rellevància que presenten els models educatius per afavorir a un millor desenvolupament i adaptació d’aquests trastorn i veure si és un condicionant a l’aparició d’aquest Trastorn de Personalitat. Els participants són pacients del Centre de Salut Mental d’Osona (CSMO) ubicat a Vic, del servei de consulta ambulatòria d’adults (CSMA). Aquest disseny té l’objectiu de fer una comparativa de dos pacients del mateix gènere però amb edats diferents, una a la primera adultesa i l’altra a principis de la vellesa. El paradigma que es segueix és el mètode interpretatiu de Mauro Wolf, amb l’objectiu d’aprofundir i aprendre fent ús d’un mètode d’investigació etnogràfic descriptiu i correlacional. S'han utilitzat diferents instruments per dur-lo a terme: observació directa, genograma, entrevista, i test psicomètric. Mitjançant aquests instruments és possible conèixer el model educatiu familiar i la seva possible influència al diagnòstic del Trastorn Límit de la Personalitat. Arribant a la conclusió de que sembla confirmar-se la hipòtesis de que els models familiars són un factor condicionant al desenvolupament del TLP.ca_ES
dc.description.abstractThis study final project is studying the possible impact of the educational model familiar to people affected with borderline personality disorder to learn the importance that present educational models to encourage better development and adaptation of these disorders and see if is a condition to the appearance of this Personality Disorder. Participants are patients of the Mental Health Centre of Osona (CSMO) located in Vic, service outpatient adults (CSMA). This design has the objective of making a comparison of two patients of the same genre but with different ages, a first in adulthood and another in early old age. The paradigm that follows is the method interpretative of Mauro Wolf, with the objective of deepening and learn using an ethnographic research method descriptive and correlational. We used different instruments to carry it out: direct observation, interview, genogram and psychometric test. Using these tools it is possible to know the family educational model and its possible influence on the diagnosis of Borderline personality disorder. Concluding that seems to confirm the hypothesis that family models are a determining factor in the development of BPD.ca_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent94 p.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.rightsTots els drets reservatsca_ES
dc.subject.otherPersonalitatca_ES
dc.subject.otherTrastorn límit de la personalitatca_ES
dc.subject.otherFamíliaca_ES
dc.titleEstudi sobre el model educatiu familiar i la seva possible incidència sobre persones afectades amb trastorn límit de la personalitatca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessca_ES


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir