"Apoyo conductual positivo” en niño/as con trastorno de conducta
Author
Other authors
Publication date
2015-05Abstract
El trastorno de conducta es un conjunto de patrones de conductas
antisociales manifestadas por niños y adolescentes, que provocan un
deterioramiento significativo en el trabajo diario resultando perjudiciales para
su entorno (casa, escuela, amigos). A pesar de ser un trastorno muy común en
los centros educativos y en la sociedad, hoy en día esta conducta disocial, se ha
convertido en un gran problema a la hora de afrontarlo en todos los ámbitos.
Como medida de prevención e intervención a este problema, se le propone a
las escuelas trabajar con la técnica del apoyo conductual positivo (ACP), cuyo
objetivo es promover el desarrollo socio emocional adecuado al entorno
familiar, educativo y social del alumno/a. En este trabajo se intenta contrastar
la eficacia del apoyo conductual positivo (ACP), aplicado a un grupo de alumnos
de una escuela de educación especial, el cual presentan estos problemas de
conductas disruptivas y desafiantes.
Behaviour disorder is a set of antisocial behaviour patterns exhibited
by children and adolescents, causing a significant deterioration in daily work
which proves harmful to their environment (home, school, and friends). Despite
being a very common disorder in schools and in society, today antisocial
behaviour of this kind has become a major problem in coping in all areas. To
prevent and mitigate this problem, it is proposed that schools work with the
technique of positive behaviour support (PBS), which aims to promote the
socio-emotional development appropriate to the family, educational and social
background of the student. This paper attempts to test the effectiveness of PBS
when applied to a group of students from a Special Education School who
exhibit these problems of disruptive and challenging behaviour.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Spanish
Keywords
Trastorns de la conducta en els infants
Trastorns de la conducta en els adolescents
Pages
98 p.
Note
Curs 2014-2015
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Psicologia [196]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/