The Influence of the media and advertising on eating disorders
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2011-03-16T11:04:25ZResum
This article describes a literature review of the influence of advertising and the media on Eating Disorders (ED). Research published in scientific journals in various fields of social sciences such as sychology, psychiatry and communication science has enabled us to conclude that the content displayed in the media, including advertising, are enhancers of disorders and contribute significantly to body issatisfaction in relation to the perceived idea of beauty, it also facilitates the development of weight loss strategies in women and gain of muscle mass in men.
Tipus de document
Objecte de conferència
Llengua
Anglès
Paraules clau
Trastorns de la conducta alimentària
Imatge del propi cos
Mitjans de comunicació de massa
Pàgines
12 p.
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Documents de Congressos [174]
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/