dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat de Ciències i Tecnologia | |
dc.contributor.author | Armengol, Xavier | |
dc.date.accessioned | 2015-10-05T10:13:06Z | |
dc.date.available | 2015-10-05T10:13:06Z | |
dc.date.created | 2015 | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Armengol-Vila, X. (2015). Gestió de la comunicació interactiva amb els empleats: Efectes de les senyals de presència social, personalització, i velocitat de retroalimentació. Intangible Capital, 11(2), 208-222. | ca_ES |
dc.identifier.issn | 2014-3214 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/4272 | |
dc.description.abstract | Objecte: Cada vegada més, les organitzacions estan més conscienciades que l’èxit
empresarial s’aconsegueix amb el treball constant i enèrgic de tots els seus integrants.
Aspectes com el compromís i la motivació son cabdals. Aquest article, fa referencia a la
necessitat cada vegada més creixent d’utilitzar els canals de comunicació en línia per
gestionar més eficaçment les relacions amb els empleats.
Disseny/metodologia: Prenent com a base la teoria de la riquesa dels mitjans de
comunicació, es fa una proposta per a examinar els factors que afecten en una
comunicació eficaç, relacionant les senyals d’informació, la personalització, i la velocitat
en dues situacions diferents.
Aportacions i resultats: Aquest treball ofereix vuit propostes per tal d’estimular la
investigació futura en els canals emergents.
Limitacions: En l’estudi només es consideren dos canals de comunicació basats en
internet: correu electrònic i missatgeria instantània.
Implicacions pràctiques: Conèixer la percepció dels treballadors és fonamental per
tal de millorar els processos comunicatius en organitzacions i institucions. Els resultats
d’aquest recerca poden oferir una visió clara dels efectes de l’ús eficient de nous canals
de comunicació.Implicacions socials: La capacitat dels nous dispositius mòbils amb connexió
permanent online ha afavorit l’ús massiu de nous canals de comunicació. Conèixer els
factors determinats que influeixen en la percepció dels usuaris sobre els nous canals, és
un factor determinat en l’elecció dels mitjans de comunicació.
Valor afegit: Tot i què es manifest l’ús intensiu dels nous canals de comunicació, són
pocs els estudis que analitzin els efectes i repercussions del seu ús en organitzacions i
institucions. | ca |
dc.description.abstract | Purpose: Increasingly, organizations are more aware that business success is achieved
with constant and energetic work of all their members. Aspects such as the
commitment and motivation are crucial. This paper refers to the increasing need for
increasing the use of online communication channels to more effectively manage
relationships among their employees.
Design/methodology: Based on the media richness theory, there is a proposal to
examine the factors that affect effective communication, relating to information cues,
personalization, and speed in two different situations.
Findings: This paper provides eight proposals to stimulate future research in emerging
channels.
Research limitations/implications: In the study only considered two internet-based
communication channels: email and instant messaging.
Practical implications: Knowing the perception of employees is essential to improve
communication processes in organizations and institutions. The results of this research
can provide a clear view of the effects of the efficient use of new communication
channels.Social implications: The ability of new mobile devices with permanent online
connection has favored the massive use of new communication channels. Knowing the
specific factors that influence the perception of users on new channels is a determining
factor in the media choice.
Originality/value: Although the intensive use of new communication channels is
evident, there are few studies that analyze the effects and the implications of their use
in organizations and institutions. | en |
dc.format | application/pdf | |
dc.format.extent | 15 p. | |
dc.language.iso | cat | |
dc.publisher | Omnia Science | ca_ES |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | ca_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es/ | ca_ES |
dc.subject.other | Comunicació en l'empresa | ca_ES |
dc.title | Gestió de la comunicació interactiva amb els empleats: Efectes de les senyals de presència social, personalització, i velocitat de retroalimentació | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_ES |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.3926/ic.616 | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | ca_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/publishedVersion | ca_ES |
dc.indexacio | Indexat a SCOPUS | ca_ES |
dc.indexacio | Indexat a CARHUS+ | |