L’educació a la comarca d'Osona (1952-2002)
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2002ISSN
0210-5853
Resumen
Després d'ubicar l'educació a Osona en el
context general, tot situant els fenòmens
educatius en el procés de transformacions
socials, polítiques, culturals i econòmiques
del període 1952-2002 a Catalunya i
Espanya, l'article revisa l'evolució de l'escola
i l'educació en tres moments: l'abans i
el després de la llei de 1970, els canvis de la
transició política i la democratització de
l'ensenyament i l'impacte de les reformes
educatives derivades de l'aplicació de la
LOGSE (1990). Finalment, es plantegen
reptes als quals l'educació de la comarca
hauria de respondre.
The article begins by putting the school system
in Osona into a general context, situating educational
reform during the period 1952-2002
within the overall process of social, political,
cultural and economic change in Catalonia
and Spain. An analysis is developed of the evolution
of the school and the education system
in terms of three moments: the before and after
of the Education Act of 1970; the changes that
followed from the political transition and the
democratisation of the educational process;
and the impact of the educational reforms
implemented after the introduction of the
LOGSE (1990). Finally, the article discusses
some of the challenges currently facing the
educational system in the comarca.
Tipo de documento
Artículo
Lengua
Catalán
Palabras clave
Educació -- Història
Educació -- Osona
Páginas
19 p.
Publicado por
Patronat d'Estudis Osonencs
Citación
Soler J. (2002). L'educació a la comarca d'Osona (1952.2002). Ausa, (150), 491-509.
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Articles [1406]
Derechos
Tots els drets reservats
(c) Patronat d'Estudis Osonencs, 2002