Mostra el registre parcial de l'element
Preservice teacher knowledge application: from model-centred instruction to lesson plan design
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Psicologia | |
dc.contributor.author | Jiménez i Bargalló, Isabel | |
dc.date.accessioned | 2016-06-18T08:52:17Z | |
dc.date.created | 2016-05-20 | |
dc.date.issued | 2016-05-20 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/4600 | |
dc.description.abstract | Aquesta recerca analitza la capacitat que tenen els estudiants de mestre per posar en pràctica els seus aprenentatges referents a les teories d’ensenyament i aprenentatge de les ciències basades en la modelització (EACBM). Per assolir aquest objectiu: (i) s’ha dissenyat i implementat un programa de formació inicial de mestres d’educació primària basat en l’EACBM; (ii) s’han comparat 71 unitats didàctiques realitzades abans, durant i al final del programa de formació. L’anàlisi de dades ha suposat la creació d’un nou instrument d’anàlisi que pren com a referència la interactivitat, aprofundint en els processos d’ensenyament-aprenentatge al llarg dels temps, sense deixar de fer referència a aquells aspectes específics del contingut. Els resultats indiquen millores referents a l’exploració dels models inicials de l’alumnat així com a la planificació d’activitats per recollida de dades/evidències. També s’identifiquen limitacions específiques referents a l’adquisició de coneixements referents a EACBM i es suggereixen aspectes de millora per a la formació docent. | ca_ES |
dc.description.abstract | This study explores preservice teachers’ challenges to achieve the required skills to put Model-Centred Instruction (MCI) into practice. To this end: (i) specific MCI for preservice primary university courses has been designed and performed; (ii) a total amount of 71 lesson plan designs done prior; through and at the end of instruction have been compared. A new instrument for data analysis has been established. This instrument pretends to deepen the teaching-learning process through time while making reference to specific aspects of the content and taking the join activity as a reference. Findings indicate significant pedagogical gains related to the exploration of students’ prior models and the collection of data/evidence within inquiry activities. Specific constraints for the adequate acquisition of MCI have been identified. Based on these results, areas of focus to improve teacher education have been suggested. | ca_ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format.extent | 239 p. | ca_ES |
dc.language.iso | eng | ca_ES |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | ca_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | ca_ES |
dc.subject.other | Ciències -- Didàctica | ca_ES |
dc.subject.other | Aprenentatge | ca_ES |
dc.subject.other | Mestres -- Formació | ca_ES |
dc.subject.other | Ciències naturals -- Ensenyament | ca_ES |
dc.subject.other | Educació primària | ca_ES |
dc.title | Preservice teacher knowledge application: from model-centred instruction to lesson plan design | ca_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | ca_ES |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_ES |
dc.contributor.director | Naranjo Llanos, Milagros |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
Tesis doctorals [286]