Pla de Màrqueting estratègic de Corretja S.L
View/Open
Author
Other authors
Publication date
2016Abstract
“El pla de màrqueting es un document escrit en el que, de una forma sistemàtica i estructurada, i previs els corresponents anàlisis i estudis, es defineixen els objectius a aconseguir en un període de temps determinat, així com es detallen els programes i mitjans d’acció que son precisos per aconseguir els objectius anunciats en el termini previst” (Sanz de la Tajada, L.A,.1974) Tema d’investigació: Els magatzems distribuïdors de materials de construcció tradicionals, requereixen d’un augment de la professionalitat en la gestió per tal de poder afrontar el futur amb solvència. Els problemes derivats arran del boom immobiliari, han originat un canvi del sector. L’activitat principal ja no es l’obra nova sinó la reforma, i la majoria de magatzems no s’han adaptat encara aquest canvi. Estem per tant en un període de transició, on cada empresa ha d’utilitzar els seus principals recursos per tal d’oferir al client una bona proposta de valor, diferencial als altres, i oferint una satisfacció per al client que es tradueixi amb valor per l’empresa. Corretja S.L ha entès la necessitat d’adaptació d’aquest canvi, i l’estudi del pla de màrqueting següent ha de permetre forjar les bases sobre la direcció del seu futur. El pla de màrqueting: esta estructurat amb 5 etapes: anàlisi de la situació, diagnòstic de la situació, fixació dels objectius del màrqueting, elecció de les estratègies i definició dels plans d’acció. Cada una d’aquestes etapes s’assembla a un trencaclosques en el que nosaltres creem les peces. Cadascuna d’elles representa una realitat i posseeix una funció especifica, però necessita integrar-se amb d’altres peces per adquirir tot el sentit, i d’aquesta manera, poder establir una visió de conjunt. Amb la finalització del pla de màrqueting Corretja S.L elabora la següent proposta de valor: 1-El millor magatzem de la Catalunya Central. Les instal·lacions tenen al voltant de 17.000 m2. Dels quals 8200 corresponen a superfície construïda, segmentada en quatre parts diferenciades segons el seu ús: exposició, magatzem, ferreteria i oficines. Al tenir unes grans instal·lacions es pot gaudir de mes estoc que la competència fet que es tradueix amb mes vendes. Apart la gran flota de camions de la que es disposa ajuda a oferir una distribució dels materials mes ràpida i mes eficaç que la competència. 2- El tracte amb el client es humà i el màxim proper possible. Tot i tenir el millor magatzem, si el servei que es dona en l’assessorament no es bo, el client no tornarà.. Moltes vegades les relacions transcendeixen de l’àmbit comercial per forjar-se relacions d’amistat. El client valora molt el tracte personalitzat i això crea fidelitat. 3- El capital marca Corretja. Corretja és una marca consolidada des de fa molts anys que la majoria d’habitants de la comarca d’Osona coneix. Representa un seguit de valors tals com la professionalitat, la confiança, el bon servei i l’entrega cap als seus clients. Finalment en relació a les decisions estratègiques i els plans d’acció, podem dir que cal millorar sobretot el sector del màrqueting intern de serveis, que és pràcticament inexistent i que ajudarà a cohesionar el grup, i a treballar més amb equip que fins aleshores. Cal introduir Corretja a les xarxes socials per tal de modernitzar-se i reduir la despesa en promoció que fins aleshores era massa elevada. finalment cal portar a terme un bon procés amb l’estratègia d’expansió en el mercat de les cuines ja que és un mercat que no es domina i pot originar problemes.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Màrqueting
Satisfacció del consumidor
Planificació estratègica
Pages
158 p.
Note
Curs 2015-2016
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats