Mostrar el registro sencillo del ítem
Més enllà dels PEC, els PEE i les zones educatives: primers apunts per a una escola municipi
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia | |
dc.contributor.author | Collet, Jordi (Collet i Sabé) | |
dc.date.accessioned | 2017-01-27T08:26:23Z | |
dc.date.available | 2017-01-27T08:26:23Z | |
dc.date.created | 2016 | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Collet J. (2016). Més enllà dels PEC, els PEE i les zones educatives: Primers apunts per a una escola municipi. Revista catalana de Pedagogia, 10, 12-32. | es |
dc.identifier.issn | 1695-5641 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/4874 | |
dc.description.abstract | Des dels anys setanta, tant el concepte com l’estructura organitzativa i territorial de l’escola de masses ha estat qüestionada en profunditat. Moviments com el de la desescolarització i el de les Ciutats Educadores; o propostes com els Projectes Educatius de Ciutat (PEC), els Plans Educatius d’Entorn (PEE) i les zones educatives, entre d’altres, han plantejat formes alternatives de treball en xarxa des de la perspectiva d’escola-famílies-comunitat/territori. L’article planteja un pas més en aquesta reimaginació i reestructuració d’allò escolar per seguir avançant cap a «l’escola sense murs» o cap a la «ciutat aula». Per a fer-ho, es proposa que a cada municipi (mitjà), en agrupacions de municipis (rurals) o per districtes (dins les ciutats grans) només hi hagi una escola amb múltiples edificis i espais. En el marc d’un procés de municipalització de l’educació formal, la proposta organitzativa de l’escola municipi busca construir un govern d’allò educatiu proper que pretén donar una resposta innovadora i des de la proximitat a sis dels majors reptes escolars actuals: l’organització de les etapes educatives; la tria d’escola, la zonificació i la segregació escolar; les transicions educatives; la descontextualització del saber escolar lligat al fracàs escolar i les desigualtats; la gramàtica escolar tradicional com a fre per a les innovacions; i la identitat docent tradicional configurada per una disciplina o per la funció pública. En l’article, s’hi presenten els primers apunts exploratoris d’aquesta proposta per a ser debatuda. | es |
dc.format | application/pdf | |
dc.format.extent | 21 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.publisher | Societat Catalana de Pedagogia | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | es |
dc.subject.other | Ensenyament -- Innovacions | es |
dc.subject.other | Ensenyament -- Desigualtats | es |
dc.subject.other | Escoles municipals | es |
dc.title | Més enllà dels PEC, els PEE i les zones educatives: primers apunts per a una escola municipi | es |
dc.title.alternative | Beyond Educating City Projects, community-based educational plans and educating zones: a rough draft of the school-municipality | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.type.version | info:eu-repo/publishedVersion | es |
dc.indexacio | Indexat a CARHUS+ | es |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Articles [1.531]