Insights into preservice teacher knowledge application: from model-centered instruction to lesson plan design
Visualitza/Obre
Altres autors/es
Data de publicació
2013ISSN
0212-4521
Resum
The purpose of the present study is to go in depth on the difficulties to translate preservice
teachers’ understandings into model-centered lesson designs within the context of specific instructional
supports. Our findings show that although minor changes related to eliciting students’ prior
ideas and improving data collection are easily incorporated, it is difficult to produce important shifts
in general teaching approaches. Based on these results, areas of focus to improve preservice teacher
education in modeling are suggested.
Tipus de document
Article
Llengua
Castellà
Paraules clau
Professors -- Formació
Pàgines
7 p.
Publicat per
Universitat Autònoma de Barcelona
Citació
Jiménez, I., Martí J. (2013). Insights into preservice teacher knowledge application: from model-centered instruction to lesson plan design. Enseñanza de las ciencias revista de investigación y experiencias didácticas Institut de Ciències de, (Núm. Extra), 1799-1805.
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Articles [1395]
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/