Viure en un context d'islamofòbia. Una aproximació a través de relats de vida
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2017-05Resum
Aquesta recerca té l’objectiu de conèixer com persones musulmanes viuen en un context d’islamofòbia. S’emmarca en la metodologia qualitativa orientada a la comprensió i a la interpretació, i a través dels relats de vida es fan visibles els sentiments, percepcions, reflexions i vivències de cinc persones immigrades d’origen marroquí: la Imane, l’Ilyas, la Saia, el Jamal i la Bassma. A través de les seves veus i una aproximació teòrica del fenomen s’entén la islamofòbia i les seves conseqüències com a mecanismes que segreguen la societat i faciliten la consolidació del neoliberalisme. És per aquests motius que es conclou que la islamofòbia afecta a tota la comunitat, no només a persones musulmanes i/o marroquines. Des d’aquesta perspectiva, i reconeixent el valor de la diversitat, s’identifica la necessitat de promoure processos col·lectius plurals a favor de la dignitat i la cohesió social.
This research aims to find out how Muslims live in a climate of Islamophobia. Using a qualitative approach it is aimed at understanding and interpretating the feelings, perceptions and reflections of five Moroccan immigrants through their life stories. They are Imane, Ilyas, Saia, Jamal and Bassma. Through their voices and a theoretical approach to the phenomenon, it can be seen how Islamophobia, and its consequences, are mechanisms that divide society and facilitate the consolidation of neoliberalism. For these reasons we conclude that Islamophobia affects the whole community, not only Muslims and/or Moroccans. From this perspective, and recognizing the value of diversity, the need to promote collective plural processes in favour of dignity and social cohesion is identified.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Islamofòbia
Integració social
Pàgines
67 p.
Nota
Curs 2016-2017
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Grau en Educació Social [110]
Drets
Tots els drets reservats