Les creences del professorat sobre l'ensenyament de la gramàtica a primària, secundària i en l'ensenyament d'adults
Other authors
Publication date
2017Alternative title
Teachers' beliefs on grammar teaching in primary, secondary and adult education
ISSN
0214-8188
Abstract
L’article s’insereix en la tradició d’estudis sobre els sabers i les creences del professorat que
indaguen en les concepcions sobre l’ensenyament i l’aprenentatge com a punt de referència per
a la planificació de la millora dels criteris d’intervenció a les aules. Recull dos estudis paral·lels
que pretenen conèixer la cognició i les pràctiques dels docents en relació amb l’ensenyament de
la gramàtica, un sobre una mostra de professorat de primària i de secundaria encarregat de l’ensenyament
del català i el castellà, i un altre sobre una mostra de professorat de català com a segona
llengua en l’àmbit de l’ensenyament d’adults. En tots dos casos, les respostes a un qüestionari
sobre el paper de la gramàtica en l’ensenyament de la llengua i sobre les pràctiques habituals
permeten establir una tipologia en què es distingeixen perfils docents diferenciats.
This article contributes to the growing body of articles dealing with teachers’ knowledge
and beliefs in their conceptions about teaching and learning as a reference point for the planning
of the improvement of intervention criteria in the classroom. It includes two parallel studies
that aim to know teacher cognition and their practices in relation to grammar teaching. The
first study investigates a sample of primary and secondary teachers responsible for the teaching
of Catalan and Spanish and the second focuses on a sample of teachers of Catalan as an additional
language to adults. In both cases, the answers to a questionnaire on the role of grammar
in language teaching and on current practices allow us to establish a typology that distinguishes
different teaching profiles.
Document Type
Article
Language
Catalan
Keywords
Llenguatge i llengües -- Ensenyament
Pages
26 p.
Publisher
Publicacions de l'Abadia de Montserrat
Citation
Bastons, N.; Comajoan-Colomé, Ll.; Guasch, O.; Ribas, T. (2017). Les creences del professorat sobre l’ensenyament de la gramàtica a l’aula a primària, secundària i en l'ensenyament d'adults. Caplletra: Revista de Filologia, (63), 139-164.
This item appears in the following Collection(s)
- Articles [1399]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/