Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament d'Economia i Empresa
dc.contributor.authorHitchen, Emma
dc.date.accessioned2017-12-20T08:46:48Z
dc.date.available2017-12-20T08:46:48Z
dc.date.created2017-09-14
dc.date.issued2017-09-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/5288
dc.description.abstractAquesta tesi se centra en l'ús de la innovació oberta a les PIME. La innovació oberta explica com petites empreses amb menys recursos poden competir amb èxit contra empreses més grans. Aquest treball comença amb una revisió de la literatura, que analitza una dècada d'investigació sobre el tema, i proporciona un marc per categoritzar les barreres a la innovació oberta ens les PIME. Les barreres més freqüents s’originen dins l'empresa, a nivell organitzatiu i cultural. La següent part és un estudi quantitatiu sobre l'ús de la propietat intel·lectual, és a dir, patents, dissenys industrials, marques registrades i drets d'autor, a les PIME. Un resultat clau és que les pimes no es beneficien de la PI de la mateixa manera que les empreses grans, i que es beneficien dels drets de PI de diferents maneres, depenent de la mida i els drets de PI corresponents. La part final d'aquesta tesi comprèn un estudi qualitatiu de l'ús combinat dels mitjans de comunicació social i la innovació oberta a les PIME.es
dc.description.abstractThis thesis focuses on the use of open innovation in SMEs. Open innovation helps to explain how small firms with fewer resources are able to successfully compete against larger firms. This work begins with a literature review, which analyses a decade of research into the topic, and provides a framework to categorise the barriers to open innovation in SMEs. The most frequent barriers found originate within the firm, at an organisational and cultural level. Following this is a quantitative study into the use of IPR, namely patents, industrial designs, trademarks and copyrights, in SMEs. A key result is that SMEs do not benefit from IP in the same way as large firms, and that they profit from IPR in different ways, depending on the size and corresponding IPR. The final part of this thesis comprises a qualitative study of the combined use of social media and open innovation in SMEs.es
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent125 p.es
dc.language.isoenges
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherEmpreses petites i mitjaneses
dc.subject.otherDrets d'autores
dc.subject.otherPatentses
dc.subject.otherMarques de fàbricaes
dc.subject.otherDisseny industriales
dc.subject.otherMitjans de comunicació sociales
dc.subject.otherWeb 2.0es
dc.subject.otherXarxes socialses
dc.subject.otherInnovacions tecnològiqueses
dc.titleOpen Innovation in SMEses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.directorNylund, Petra A.
dc.contributor.directorGarcia Domingo, Josep Lluís


Ficheros en el ítem

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir