Estudi experimental de l’aprenentatge i la transmissió d’informació social/cultural en ximpanzés
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2018-01Resumen
En aquest Treball de Final de Grau s’exposen els resultats de l’estudi experimental de l’aprenentatge i la transmissió d’informació social/cultural en un grup de ximpanzés. L’objectiu principal d’aquest estudi és el d’avaluar les capacitats d’aprenentatge i transmissió de nova informació en un grup de ximpanzés, avaluant si l’addició d’una tasca problema suposa algun efecte positiu en el benestar dels individus. La metodologia emprada en aquest treball va ser a partir el model ““two action task” dissenyat per Whiten et al. (2005), on l’experimentador mostra a un grup d’individus com resoldre la tasca amb una de les maneres possibles i amb la intensió de que aquesta sigui transmesa a la resta del grup. Els individus del grup tenen la tasca disponible per ser resolta des de moment en que l’experimentador els mostra com fer-ho.
A partir de les dades resultants de la implementació d’aquesta tasca problema, es va concloure que l’edat dels individus tenia un paper significativament important en la transmissió de nova informació i que la presència de la tasca-problema va suposar una millora en el benestar dels individus.
Aquest pot ser un bon punt de partida cap a uns estudis amb poblacions més grans i variades, on s’afegeixi un grup control i augmentat el nombre de tasques, per tal de confirmar quines són les capacitats d’aprenentatge i transmissió de nova informació en ximpanzés (Pan troglodytes).
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Aprenentatge social
Ximpanzés
Cultura
Imitació
Páginas
29 p.
Nota
Curs 2016-2017
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Grau en Biologia [65]
Derechos
Tots els drets reservats