Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura
dc.contributor.authorComajoan, Llorenç
dc.contributor.authorCasas-Deseures, Mariona
dc.date.accessioned2018-03-07T15:10:41Z
dc.date.available2018-03-07T15:10:41Z
dc.date.created2015
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationCasas, Mariona, Comajoan, Llorenç (2015). Detecció, correcció i justificació d’errors de normativa en l’alumnat universitari: la formació lingüística dels futurs mestres. Treballs de Sociolingüística Catalana, 25, 175-197.es
dc.identifier.issn0211-0784
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/5369
dc.description.abstractAquest article presenta un estudi sobre la detecció, la correcció i la justificació d’errors de normativa per part d’un grup d’alumnes de primer dels graus de mestre. A la introducció, s’exposen les tendències actuals en recerca en implantació de la normativa. Al segon apartat, es presenta un estudi que pretén donar resposta a les següents preguntes de recerca: 1) els alumnes universitaris són capaços de detectar errors de normativa?; 2) quines variables sociolingüístiques es relacionen amb la seva capacitat de detectar errors?; 3) els alumnes que detecten els errors de normativa són capaços de corregir-los i justificar-los?, i 4) quines implicacions didàctiques tenen els resultats sobre la detecció, la correcció i la justificació dels errors? En l’estudi es van proporcionar a cent seixanta-dos alumnes de primer any universitari una sèrie de frases que contenien almenys un error de normativa i se’ls va demanar que detectessin, corregissin i justifiquessin els errors que hi trobaven. Els resultats mostren que només la meitat dels errors van ser detectats i que els alumnes que procedien del batxillerat eren capaços de detectar més errors que els que provenien d’altres vies d’accés a la universitat, independentment de la llengua primera. A més, es posa en relleu que la detecció d’un error no n’assegura la correcció satisfactòria ni la justificació. Al final de l’article, se suggereixen propostes per a millorar la situació de l’ensenyament-aprenentatge de llengües en l’àmbit universitari.es
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent23 p.es
dc.language.isocates
dc.publisherSocietat Catalana de Sociolingüísticaes
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.rights(c) Societat Catalana de Sociolingüística
dc.subject.otherNormalització lingüísticaes
dc.subject.otherLlenguatge i llengües -- Ensenyamentes
dc.titleDetecció, correcció i justificació d’errors de normativa en l’alumnat universitari: la formació lingüística dels futurs mestreses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.2436/20.2504.01.98
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type.versioninfo:eu-repo/publishedVersiones
dc.indexacioIndexat a CARHUS+es


Fitxers en aquest element

 

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix