Mostrar el registro sencillo del ítem
Detecció, correcció i justificació d’errors de normativa en l’alumnat universitari: la formació lingüística dels futurs mestres
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Grup de Recerca en Educació, Llenguatge i Literatura | |
dc.contributor.author | Comajoan, Llorenç | |
dc.contributor.author | Casas-Deseures, Mariona | |
dc.date.accessioned | 2018-03-07T15:10:41Z | |
dc.date.available | 2018-03-07T15:10:41Z | |
dc.date.created | 2015 | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Casas, Mariona, Comajoan, Llorenç (2015). Detecció, correcció i justificació d’errors de normativa en l’alumnat universitari: la formació lingüística dels futurs mestres. Treballs de Sociolingüística Catalana, 25, 175-197. | es |
dc.identifier.issn | 0211-0784 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/5369 | |
dc.description.abstract | Aquest article presenta un estudi sobre la detecció, la correcció i la justificació d’errors de normativa per part d’un grup d’alumnes de primer dels graus de mestre. A la introducció, s’exposen les tendències actuals en recerca en implantació de la normativa. Al segon apartat, es presenta un estudi que pretén donar resposta a les següents preguntes de recerca: 1) els alumnes universitaris són capaços de detectar errors de normativa?; 2) quines variables sociolingüístiques es relacionen amb la seva capacitat de detectar errors?; 3) els alumnes que detecten els errors de normativa són capaços de corregir-los i justificar-los?, i 4) quines implicacions didàctiques tenen els resultats sobre la detecció, la correcció i la justificació dels errors? En l’estudi es van proporcionar a cent seixanta-dos alumnes de primer any universitari una sèrie de frases que contenien almenys un error de normativa i se’ls va demanar que detectessin, corregissin i justifiquessin els errors que hi trobaven. Els resultats mostren que només la meitat dels errors van ser detectats i que els alumnes que procedien del batxillerat eren capaços de detectar més errors que els que provenien d’altres vies d’accés a la universitat, independentment de la llengua primera. A més, es posa en relleu que la detecció d’un error no n’assegura la correcció satisfactòria ni la justificació. Al final de l’article, se suggereixen propostes per a millorar la situació de l’ensenyament-aprenentatge de llengües en l’àmbit universitari. | es |
dc.format | application/pdf | |
dc.format.extent | 23 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.publisher | Societat Catalana de Sociolingüística | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.rights | (c) Societat Catalana de Sociolingüística | |
dc.subject.other | Normalització lingüística | es |
dc.subject.other | Llenguatge i llengües -- Ensenyament | es |
dc.title | Detecció, correcció i justificació d’errors de normativa en l’alumnat universitari: la formació lingüística dels futurs mestres | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.2436/20.2504.01.98 | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.type.version | info:eu-repo/publishedVersion | es |
dc.indexacio | Indexat a CARHUS+ | es |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Articles [1.389]