Motivacions per a l’ús d’Instagram i la seva relació amb l’autoestima en els adolescents
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2018-05Resum
Instagram es configura com la xarxa social amb més creixement entre el públic adolescent. L’objectiu principal del present estudi és identificar les motivacions en l’ús d’Instagram i la seva relació amb les diferents dimensions de l’autoestima. També pretén trobar la relació del temps diari dedicat a aquesta xarxa amb les motivacions i els diferents tipus d’autoestima. Per recollir les dades necessàries, en relació als objectius de la investigació, es va passar un qüestionari on-line, a través de la plataforma “Adolescents.cat”, i es van analitzar les respostes de 367 adolescents usuaris d’Instagram, d’arreu del territori català, d’entre 15 i 18 anys d’edat. Els resultats mostren set tipus de motivacions, per ordre de prioritat: emmagatzematge, xafardeig, evasió, interacció social, expressió, postureig o exhibició i acceptació del grup i opinió dels altres. A més, es troba que algunes motivacions, sobretot la motivació d’acceptació del grup i opinió dels altres, la motivació de postureig o exhibició, la motivació d’evasió i la motivació de xafardeig correlacionen de manera negativa o inversa amb diferents dimensions de l’autoestima. Pel que fa al temps d’ús d’Instagram, es troba una correlació directa o positiva tant amb les diferents motivacions, com amb l’autoestima.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Adolescents -- Xarxes socials
Autoestima en els adolescents
Pàgines
52 p.
Nota
Curs 2017-2018
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Grau en Psicologia [196]
Drets
Tots els drets reservats