Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament d'Economia i Empresa
dc.contributor.authorVidal Alaball, Josep
dc.date.accessioned2018-12-21T12:38:56Z
dc.date.available2018-12-21T12:38:56Z
dc.date.created2018-11-23
dc.date.issued2018-11-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/5626
dc.descriptionPrograma de Doctorat : Dret, Economia i Empresa
dc.description.abstractLa utilització del servei de teledermatologia en lloc del servei de dermatologia presencial podria estalviar fins a 51.164 € l'any a la comarca del Bages. Això equival a un estalvi d'11,4 € per pacient atès. La majoria d’aquest estalvi prové de l’estalvi que suposa per a la societat. A més, aquest servei augmenta la resolució dels equips d'atenció primària, ja que redueix les derivacions al servei de dermatologia presencial. Això és més pronunciat en zones rurals que en àrees urbanes. L’enquesta de satisfacció als professionals ha mostrat que els que han utilitzat més freqüentment els serveis de telemedicina durant l'any anterior, consideren significativament pitjor la qualitat de l'atenció sanitària que ofereixen aquests serveis comparat amb els enquestats que els utilitzaven amb menys freqüència. Podem concloure que els serveis de telemedicina asíncrona són eficients, ja que poden estalviar recursos econòmics, i gaudeixen d'una bona acceptació entre els professionals de la salut.es
dc.description.abstractUsing a teledermatology service instead of a face-to-face dermatology service could save up to 51.164€ a year in the county of Bages. This is equivalent to a saving of 11,4€ per patient attended. Most of the savings come from a society point of view. The Teledermatology service in operation in the Bages County increases the resolution of primary care teams as reduces referrals to the face-to-face dermatology service. This is more pronounced in rural than in urban areas. A user satisfaction questionnaire addressed to health care professionals showed that respondents who used more often the telemedicine services in the previous year, significantly rated the quality of care of these services worse than respondents who used them less often. We can finally conclude that the asynchronous telemedicine services are efficient as can save economic resources and enjoy a good acceptance among health professionals.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent198 p.es
dc.language.isoenges
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/es
dc.subject.otherTelemedicinaes
dc.subject.otherTeledermatologiaes
dc.subject.otherCostes
dc.subject.otherEstalvi i inversióes
dc.subject.otherAtenció primàriaes
dc.subject.otherSatisfaccióes
dc.titleEvaluating the impact of asynchronous telemedicine in the Catalan central regiones
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises
dc.embargo.terms12 mesoses
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.directorGarcia Domingo, Josep Lluís
dc.contributor.directorFlores Mateo, Gemma
dc.contributor.directorGarcía Cuyàs, Francesc


Fitxers en aquest element

 

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix