Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.authorConill Miralpeix, Daniel
dc.date.accessioned2019-07-23T11:06:05Z
dc.date.available2019-07-23T11:06:05Z
dc.date.created2019
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/5866
dc.descriptionCurs 2018-2019es
dc.description.abstractMarc teòric: Els esports de muntanya i escalada han evolucionat vertiginosament al llarg de la segona meitat del s.XX, i la necessitat de l’home d’estar en contacte amb la natura en una societat com l’actual i el desenvolupament del turisme actiu ha fet que el nombre de practicants hagi augmentat exponencialment, i amb ell la sinistralitat en aquest àmbit. L’escalada és un esport altament tecnificat, i el coneixement de tècniques d’autorescat és important per la seva pràctica amb seguretat. La gestió del risc és un concepte que respon a molts factors, un dels quals és la bona formació i coneixements dels practicants. La formació en aquest tipus d’activitats s’ha manifestat com a rellevant per reduir el nombre d’accidents. Hipòtesi i Objectius: La hipòtesi formulada és que les fitxes formatives que s’han elaborat poden ser un bon instrument de formació i prevenció d’accidents en l’escalada en paret, ja que proporcionen eines que contribueixen en millorar la presa de decisions en les situacions no previstes. Els objectius principals són validar aquestes fitxes com a material eficaç per la formació i aprenentatge de tècniques d’autorescat i determinar el grau d’utilitat d’aquestes per cadascuna de les situacions plantejades. Metodologia: L’estudi dut a terme ha estat una investigació quantitativa transversal que ha consistit en passar a una mostra de 30 escaladors del Centre Excursionista Banyoles un qüestionari sobre les fitxes formatives elaborades per tal d’avaluar-ne els indicadors descrits als objectius. Resultats: Més d’un 85% de la mostra creia que les fitxes podien ser una eina formativa útil en cursos d’escalada. Més d’un 90% de la mostra considerava que les situacions de partida plantejades en el mètode i les fitxes eren adequades, i més d’un 80% dels enquestats va valorar les maniobres exposades a les fitxes com a idònies per resoldre-les. Finalment, més del 80% 5 també va considerar que les fitxes poden ser una bona eina per la sensibilització i la prevenció d’accidents en escalada. Conclusions: L’algoritme de presa de decisions i les fitxes formatives elaborades constitueixen una eina formativa útil per millorar la presa de decisions i l’aprenentatge i la posada en pràctica de les tècniques d’autorescat adequades en les situacions imprevistes plantejades que poden transcórrer al llarg d’una escalda. De la mateixa manera, també poden contribuir a la sensibilització de la comunitat escaladora, la prevenció d’accidents i la reducció de la sinistralitat.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent56 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherEscalada -- Accidentses
dc.subject.otherRescates
dc.titleElaboració i avaluació de fitxes de formació de tècniques d'autorescat en escaladaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Fitxers en aquest element

 

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix