Freqüència i motius d'ús d'Instagram i la seva relació amb trets de personalitat narcisista en els joves
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2019-05-17Resum
L’aplicació Instagram ha augmentat notablement el nombre d’usuaris en els últims
anys. L’objectiu principal del present estudi és en primer lloc, conèixer la freqüència
d’ús, que inclou el temps que estan diàriament els usuaris connectats a l’aplicació i la
freqüència en la qual editen les fotografies abans de publicar-les, així com conèixer el
perquè els joves utilitzen Instagram. En segon lloc, es centra a explorar la possible
relació entre l’ús de l’aplicació i els seus motius amb els trets de personalitat narcisista.
Per recollir les dades necessàries per conèixer aquestes relacions es va realitzar un
qüestionari online amb una mostra de 195 joves Catalans, d’entre 18 i 33 anys. Els
resultats d’aquest estudi mostren que el 55% dels joves participants utilitzen Instagram
durant més d’una hora al dia i dins d’aquest grup, el 17% l’utilitza més de dues hores.
La majoria dels joves editen les fotografies abans de publicar-les a la xarxa social per
tal de voler ser acceptats. Quant a la motivació principal per utilitzar Instagram es troba
que és el fet de conèixer sobre la vida dels altres. En relació als trets narcisistes dels
participants, sembla existir una relació positiva entre els nivells elevats de narcisisme
encobert i l’ús de l’aplicació per promocionar-se i augmentar la popularitat.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Adolescents -- Xarxes socials
Narcisisme
Actitud (Psicologia)
Pàgines
79 p.
Nota
Curs 2018-2019
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Grau en Psicologia [196]
Drets
Tots els drets reservats