Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.authorPi Saguer, Marcel
dc.date.accessioned2019-11-28T18:32:32Z
dc.date.available2019-11-28T18:32:32Z
dc.date.created2019-05-17
dc.date.issued2019-05-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6045
dc.descriptionCurs 2018-2019es
dc.description.abstractAquesta investigació es basa en una proposta per analitzar si les activitats inclusives poden comportar canvis d’actituds envers els prejudicis cap a les persones amb discapacitat intel·lectual. El present treball s’ha enfocat a partir de les dimensions de qualitat de vida Shalock i Verdugo (2003). La investigació s’ha fet a partir d’una activitat que inclou un taller de cuina conjunt entre alumnes d’un institut d’educació secundària i d’una escola d’educació especial. Per dur-la a terme s’ha realitzat una recerca a dues bandes: una de teòrica -per definir la construcció social de la discapacitat intel·lectual, així com també els conceptes d’estereotip i prejudici- i una altra de pràctica amb alumnes d’un centre d’educació secundària obligatòria i un d’educació especial en la qual s’ha organitzat un taller de cuina inclusiva amb l’alumnat d’ambdós centres i s’han analitzat les dades obtingudes a fi de veure si s’havien modificat alguns d’aquests prejudicis identificats prèviament. Com a conclusions principals hem pogut establir que l’escola inclusiva i la realització d’activitats de la vida quotidiana són un aspecte important per canviar actituds envers les persones amb discapacitat intel·lectual.es
dc.description.abstractThis research is based on a draft to analize whether inclusive activities might change attitudes regarding prejudices towards persons with intelectual disability. The premise of the present work relies on the dimensions of quality of life of Shalock and Verdugo (2003). The research is based on a shared cooking workshop between secondary school and special education students. In order to conduct it, a two way research has been carried out: a theoretical one – to define the social construction of the intelectual disability as well as the concepts of stereotype and prejudice- and a practical one with students from a secondary school and a special education one in which an inclusive cooking workshop for both students was organised; and the obtained data was analized in order to check if any of these prior identified prejudices had been modified. The main conclusions establish that inclusive schooling and ongoing everyday activities are an important aspect in order to change attitudes towards people with intelectual disability.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent146 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherDiscriminacióes
dc.subject.otherDiscapacitats mentalses
dc.subject.otherEducació inclusivaes
dc.titlePrejudicis entorn a les persones amb discapacitat intel·lectual: anàlisi d'una proposta per trencar barrereses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint