Anàlisi d'expectatives en el professorat de Primària d'una escola pública i concertada
Author
Other authors
Publication date
2019-05-17Abstract
Objectiu: Explorar les expectatives d’autoeficàcia, de control personal, de
recolzament dels altres i totals dels professors de dues escoles de primària
per fer-ne una comparativa entre els cicles, àmbits curriculars i escoles.
Mètode: La mostra ha estat 18 professors, 9 d’una escola concertada i 9
d’una escola pública. Els diferents tipus expectatives han estat examinades
mitjançant un mostreig no probabilístic a propòsit el qual s’anomena CEX.
Resultats: Els professors de l’escola pública han obtingut unes expectatives
més baixes d’autoeficàcia, de control personal i expectatives totals que en
l’escola concertada. Per altre banda, a l’escola concertada els professors
presenten una puntuació més baixa en les expectatives de recolzament dels
altres. També, les dues escoles presenten unes expectatives més baixes al
segon cicle de llengua respecte els altres cicles. A l’escola concertada es
mostra com el professor del segon cicle de l’àmbit social té unes expectatives
baixes i, a l’escola pública, tots els professors de l’àmbit social presenten una
disminució de les expectatives respecte els altres àmbits escolars. S’observen
unes expectatives altes a l’àmbit de ciències a les dues escoles.
Conclusió: Existeixen diferències entre l’escola pública i l’escola concertada.
La mida de la mostra (n=18) no facilita l’abstracció de resultats significatius.
Per obtenir millores en les expectatives s’hauria de començar a produir canvis
ambdues escoles pel futur benefici, tant dels professors com dels infants.
Objective: Explore the expectations of self-efficacy, personal control,
support of the others and totals of teachers from two elementary schools to
make a comparison between the cycles, curricular areas and schools.
Method: The sample to measure expectations was 18 teachers, 9 from a
concerted school and 9 from a public school. Different types of expectations
have been examined by means of a non-probabilistic sample that is called
CEX.
Results: Public school teachers have achieved a lower expectations of selfefficacy,
personal control and total expectations than in the concerted school.
On the other hand, in the concerted school, teachers have a lower score on
the expectations of others' support. Also, the two schools have lower
expectations in the second cycle of language compared to the other cycles.
In the concerted school the second cycle professor in the social field has low
expectations and, in the public school, the teachers of the social field have
lower expectations. There are high expectations in the field of science in both
schools.
Conclusion: There are differences between the public school and the
concerted school in spite of not being significant. The size of the sample
(n=18) doesn’t facilitate the abstraction of significant results. To improve
expectations, changes should be made to both schools for the future benefit
of both teachers and children.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Mestres -- Psicologia
Pages
71 p.
Note
Curs 2018-2019
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Psicologia [196]
Rights
Tots els drets reservats