Open Device Labs - a global community movement to democratise testing and evaluation on real devices
Author
Publication date
2020-01-24Abstract
Han sorgit xarxes de laboratoris oberts a tothom i caracteritzats per la seva activitat
local i connectivitat global per atendre diferents demandes del usuaris. Open Device
Labs (ODLs) és un moviment comunitari de base que té per objectiu democratitzar les
proves i l'avaluació en dispositius digitals reals, que fins ara havia estat inexplorat. Els
ODLs són un espai normalment equipat amb dispositius mòbils (per exemple: telèfons
intel·ligents i tauletes tàctils) connectats a Internet amb la finalitat que els usuaris
puguin fer proves de d’aplicacions web, jocs, i mòbils. L’objectiu d’aquesta tesi ha estat
investigar l'ecosistema dels Open Device Labs per tal de presentar-ne les seves
principals característiques, pràctiques, beneficis i reptes. La recerca s’ha realitzat
mitjançant una investigació qualitativa d’estudi de casos i s’ha dividit en quatre unitats
centrals. La secció I va explorar l’ecosistema d’ODLs, el local i el global, a través del
nucli de la comunitat des de la perspectiva dels amfitrions i centrat en els ODL
professionals. La secció II va investigar la perspectiva que tenen els usuaris convidats
dels ODLs sobre el servei. La secció III va explorar el potencial de la comunitat per
beneficiar-se de la indústria del joc. Per últim, la secció IV presenta un marc per
establir ODL acadèmics.
Open labs networks characterised by local activity and global connectivity have
emerged to address different demands. Open Device Labs (ODLs) is a grass-roots
community movement, which aims to democratise testing and evaluation on real
devices, thus far unexplored academically. An ODL is a space typically equipped with
mobile devices (e.g. smartphones and tablets) connected to the Internet for Web and
app testing purposes. This PhD thesis investigates the ODL ecosystem to identify its
main characteristics, practices, benefits, and challenges. We conducted a qualitative
inductive case study through four main units. Section I explores the ODL ecosystem,
both local and global, through the community core from the hosts’ perspective and
focuses on professional ODLs. Section II discusses the investigation of the ODL’s guest
users’ perspective of the service. Section III explores the potential of the community to
benefit the gaming industry. Section IV examines a single case of an academic ODL.
Lastly, the final section presents a framework for establishing academic ODLs.
Document Type
Thesis
Language
English
Keywords
Open Device Labs
Jocs per ordinador
Revisió d’usuaris en línia
Pages
135 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Programa de Doctorat: Ciències Experimentals i Tecnologies
This item appears in the following Collection(s)
- Tesis doctorals [286]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.ca