Efectivitat del modelatge pedagògic basat en infants amb Síndrome Gilles de la Tourette
Author
Other authors
Publication date
2020-05Abstract
El present estudi té com objectiu plantejar un protocol d’intervenció pediàtric amb el fi d’analitzar si
el Modelatge Pedagògic basat amb els principis de l’Estimulació Basal, afavoreix en el procés de
rehabilitació de Fisioteràpia amb infants que pateixen el Síndrome Gilles de la Tourette. D’aquesta
manera, s’ha seleccionat diferents centres pediàtrics dins de la comarca d’Osona, en concret a la
ciutat de Vic i els pobles del seu voltant, com son Manlleu i Centelles, amb una gran cartellera de
serveis de rehabilitació on hi figuri el rol del fisioterapeuta pediàtric adreçat a l’atenció primària dels
infants.
L’actual estudi, es tracta d’un disseny experimental, on s’avaluarà una intervenció precoç per
estudiar la causa/efecte al inici, durant i al final del estudi, amb una població dividida de forma
aleatòriament i homogènia en dos grups, un grup experimental i un grup control, segons els criteris
d’inclusió i exclusió. Es seleccionaran un total de 66 infants respecte la població i la incidència del
síndrome, entre les edats de 0 a 14 anys recolzat amb un diagnòstic mèdic. Cada un d’aquests dos
grups, estaran formats per 33 infants, on el grup experimental se li aplicarà la nova intervenció
juntament amb el tractament convencional i en el grup control se li aplicarà solament el tractament
convencional.
Per tal de comprovar l’eficàcia de la nova intervenció, s’aniran aplicant una sèrie d’escales de
diagnòstic sobre el SGT i escales per valorar l’eficàcia de la intervenció del modelatge pedagògics
basat amb l’Estimulació Basal, amb la finalitat d’observar si la clínica del SGT disminueix o no.
El nostre estudi presentarà limitacions sobre la mida de la mostra en relació a l’escassetat de la
evidència científica en el territori seleccionat, la escassetat d’escales de valoració i diagnòstic sobre
el SGT, la falta de diagnòstic mèdic sobre aquesta població, la falta d’estudi científic sobre la
fisiopatologia del síndrome i la seqüència temporal escollida.
The present survey has like objective pose a protocol of paediatric intervention with the end to
analyse if the Pedagogical Modelling based with the principles of the Basal Stimulation, favours in
the process of rehabilitation of Physiotherapy with children’s that suffer the Syndrome Gilles of the
Tourette. In this way, it has selected distinct paediatric centres in the region of Osona, at concrete at
the city of Vic and the peoples of his hovering, like his Manlleu and Centelles, with a big billboard of
kicks of rehabilitation where appear the rol of the paediatric physiotherapist addressed at the
primary attention of the children’s.
The ongoing survey, treats of an experimental design, where will assess a precocious intervention to
study causes it/effect at the onset, lasting and at the end of the survey, with a populace divided of
form randomly and homogeneous at two bands, an experimental band and a band control, according
to the criteria of inclusion and exclusion. They will select a total of 66 children’s respect the populace
and the incidence of the syndrome, among the ages of 0 at 14 years backed with a medical diagnostic.
Each one of these two bands will be formed by 33 children’s, where the experimental band will apply
him the new intervention together with the conventional treatment and at the band control will
apply him only the conventional treatment.
For such to check the efficacy of the new intervention, will go applying a series of scales of diagnostic
on the SGT and scales to value the efficacy of the intervention of the pedagogical modelling based
with the Basal Stimulation, with the purpose to observe if the clinic of the SGT diminishes or no.
Our survey will present limitations on the size of the sample at account at the shortage of the
scientific evidence at the territory selected, the shortage of scales of appraisal and diagnostic on the
SGT, the fault of medical diagnostic on this populace, the fault of scientific survey on the
pathophysiology of the syndrome and the temporal sequence chosen.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Gilles de la Tourette, Síndrome de
Infants -- Rehabilitació
Pages
111 p.
Note
Curs 2019-2020
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Fisioteràpia [164]
Rights
Tots els drets reservats