Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Empresa i Comunicació
dc.contributor.authorTañà Solé, Anna
dc.date.accessioned2021-01-11T17:42:00Z
dc.date.available2021-01-11T17:42:00Z
dc.date.created2020-05-15
dc.date.issued2020-05-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6423
dc.descriptionCurs 2019-2020es
dc.description.abstractEn aquest Treball Final de Grau s’analitza la influència de les grans corporacions i els poders polítics sobre els mitjans de comunicació. Es realitza amb la voluntat de conèixer quines pressions existeixen dins dels mitjans de comunicació, com hi fan front els seus directius, quin paper hi tenen els directors de comunicació de les corporacions i com ho gestionen els periodistes de base. La hipòtesi d’entrada és que efectivament existeixen aquest tipus de males praxis a les redaccions i que les grans corporacions i els poders polítics són l’origen d’aquestes pressions. Per contrastar aquesta hipòtesi el treball s’ha basat en un marc teòric construït a partir d’articles i lectures bibliogràfiques sobre els conceptes de l’opinió pública, l’agenda setting, la censura i l’autocensura, la llibertat de premsa i la comunicació corporativa. S’han analitzat obres i opinions d’autors com Maxwell McCombs, Walter Lippmann, Stuart Mill o Jürgen Habermas, entre d’altres. També s’han realitzat entrevistes personals a professionals del periodisme i de la comunicació corporativa per tal de contrastar aquestes informacions prèviament analitzades en el marc teòric. Les entrevistes s’han dut a terme amb la intenció de conèixer més de prop la situació que s’està investigant i s’han centrat únicament en mitjans de comunicació escrits. La metodologia emprada per aquest treball s’ha dividit en dos mètodes: quantitatiu i qualitatiu. En la part quantitativa s’ha realitzat una recerca extensiva de recursos documentals dels autors que es troben a la bibliografia i s’han extret les dades que han permès establir un context inicial. Finalment, en la part qualitativa, s’han realitzat set entrevistes semiestructurades que han permès donar una visió més específica de la investigació en qüestió, a més de conèixer la realitat dels mitjans de comunicació del nostre país sobre el tema que tracta aquest Treball Final de Grau i donar resposta a la hipòtesi d’inici.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent78 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherPoder (Ciències socials)es
dc.subject.otherMitjans de comunicació de massa i empreseses
dc.subject.otherMitjans de comunicació de massa -- Aspectes ètics i moralses
dc.titleAnàlisi de la influència de les grans corporacions i els poders polítics sobre els mitjans de comunicacióes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint