El nivell de desenvolupament moral dels estudiants de primer i quart de Psicologia
Author
Other authors
Publication date
2020-05Abstract
En
el present treball es fa una investig ació de tipus quantitativa de nivell compartiu, en el qual
s analitz a el nivell de desenvolupament moral de dues mostres: els estudiants de primer i els
estudiants de quart de l grau de psicologia de la Universitat de Vic. Més concretament, a través de
l aplicació de la trad ucció validada a l castellà de l i nstrument DIT Defining Issues Test
s analitza en quins est adis del desenvolupament m oral de Kohlberg es situen ambdós grups. Els
resultats d aquesta recerca evidencien diferències significatives entre els estudiants de p rimer i
quart en el nivell de raonament moral pre convencional (estadi 2) i convencional (estadi 3 i 4)
però no en el ra o nament moral post convencional ( escala P ).
In the
present work , a quantitative research of a comparative level is carried out, in which the
level of moral develo p m ent of two samples is analysed : first year stud ents and fourth year
students of the psychology degree at the University of Vic. More specifically, through the
ap plication of the validated Sp anish translations of the D IT i nstrument, Defining Issues Test, i t is
analysed at what stages of Kohlberg s moral development both groups are located. The results of
this research show significant difference s between first and fourth year students in the level of
pre conventional (stage 2) and conventional (stage 3 an d 4) moral reaso ning but not in the post-conventional moral reasoning ( P s cale).
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Desenvolupament moral
Estudiants universitaris -- Psicologia
Pages
67 p.
Note
Curs 2019-2020
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Psicologia [196]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca