La Intervenció Psicomotriu Educativa per a la construcció d'un vincle d'aferrament segur i l'adaptació escolar
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2020-12-22Resumen
Aquesta recerca està basada en una experiència pràctica, realitzada a una escola , en el marc de l'Educació Infantil. Forma part d’un projecte de transferència de coneixement que parteix de la Universitat de Vic i va ser iniciat per Núria Franch, des de l’assignatura de Desenvolupament Psicomotor. El que s'ha portat a terme és un seguiment durant un curs escolar de tres infants amb dificultats d'adaptació a l'aula, A través d'aquest estudi, s’evidencia com la Intervenció Psicomotriu genera les condicions necessàries per la creació d’un vincle d'aferrament segur. Tant pel que fa a les condicions estructurals existents en una sessió, com per les actituds que es posen en joc i la intervenció que es porta a terme. Per tant pot constituir una estratègia útil per ajudar a aquells alumnes que presenten dificultats d’adaptació. Tanmateix, hi ha un intent a través de la mateixa d’establir un pont entre el món de la Psicologia i l’Educació a través de la Psicomotricitat i alhora contribuir a omplir el buit existent de recerques en relació a “ l’Aferrament i l’Escola”.
This research is based on a practical experience, carried out in a school, within the framework of Early Childhood Education. It forms part of a knowledge transfer project from the University of Vic, begun by Núria Franch in the subject ‘Psychomotor Development’. What has been carried out is a follow-up study during a school year of three children who had difficulties adapting to the classroom. Throughout this study it became evident that Psychomotor Intervention generates the necessary conditions for the creation of a secure attachment bond, not only in terms of the structural conditions occurring in a session but also in terms of attitudes and interventions carried out. As a result it can prove to be a useful strategy to help students with adaptation difficulties. It should also be pointed out that this study seeks to establish a bridge between the fields of Psychology and Education through Psychomotricity and, at the same time, to contribute to the research on attachment bonds in schools.
Tipo de documento
Tesis
Lengua
Catalán
Palabras clave
Páginas
408 p.
Publicado por
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Programa de Doctorat: Innovació i Intervencó Educatives
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Tesis doctorals [295]
Derechos
Tots els drets reservats