Joves migrants sense referents familiars al territori i salut mental
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2021-05Resum
Aquest treball de recerca s’enquadra dins el Grau d’Educació Social de la Universitat Central
de Catalunya. Els objectius generals de l’estudi són: Desenvolupar el concepte de “jove
migrant sense referent familiar al territori”, definir les diferents tipologies de recursos
residencials del circuit de protecció a la infància i l’adolescència en risc i definir la xarxa de
recursos de salut mental infanto juvenil a Catalunya. En aquest context, el treball té per
objectiu específic conèixer la problemàtica de la salut mental en el col·lectiu de joves migrants
sense referents familiars al territori partint de la mirada dels professionals de l’àmbit social.
La recerca ofereix informació d’utilitat en l’àmbit de l’atenció a la infància i l’adolescència en
risc d’exclusió social posant èmfasi en l’acompanyament socioeducatiu de joves migrants
sense referents familiars al territori.
This research work is part of the Degree in Social Education of the Central University of
Catalonia. The general objectives of the study are: To develop the concept of "young migrant
with no family reference in the territory", to define the different types of residential resources
of the protection circuit for children and adolescents at risk and to define the network of
mental health resources juvenile child in Catalonia. In this context, the specific objective of
the work is to identify the degree of mental health impairment in the group of young migrants
without family references in the territory, starting from the perspective of professionals in
the social field. The research offers useful information in the field of care for children and
adolescents at risk of social exclusion, emphasizing the socio-educational accompaniment of
young migrants without family references in the territory.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Immigrants adolescents -- Salut mental
Marginació social
Infants immigrants no acompanyats
Pàgines
104 p.
Nota
Curs 2020-2021
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Grau en Educació Social [110]
Drets
Tots els drets reservats