És possible, un cop implementat l’aprenentatge cooperatiu a l’aula, ser efectius cooperant telemàticament?
Author
Other authors
Publication date
2021-05-01Abstract
Aquesta recerca pretén estudiar l’eficàcia de la cooperació amb mitjans telemàtics, durant el confinament domiciliari del curs 2019/20 a causa de la pandèmia mundial COVID 19, en centres d’educació infantil i primària que han implantat el programa Cooperar per Aprendre i Aprendre per Cooperar (CA/AC). Per tal de poder conèixer la realitat de l’aplicació de l’aprenentatge cooperatiu telemàticament, s’ha realitzat una recerca qualitativa d’anàlisi de documents elaborats pels centres participants en unes jornades impulsades per la Xarxa Khelidôn, del Grup de Recerca sobre l’Atenció a la Diversitat de la Universitat de Vic. Els resultats obtinguts a partir d’aquesta recerca apunten que l’eficàcia de la cooperació amb mitjans telemàtics disminueix en certs aspectes respecte de la cooperació presencial, així com que augmenten significativament les desigualtats amb l’alumnat més vulnerable, concretament aquells que no disposen d’eines tecnològiques suficients per rebre una resposta educativa ajustada de manera telemàtica.
This research aims to study the efectivity of cooperation with telematic media, during lockdown of the 2019/20 academic year due to the global pandemic COVID 19, in kindergarden and primary school centers that have implemented the programe Cooperate for Learning and Learning to Cooperate (CA / AC). In order to know the reality of the application of telematic cooperative learning, it has been realized a qualitative research of analized documents, which have been elaborated by the participating centers in a conference promoted by the Khelidôn Network, of the Research Group on Attention to Diversity at the University of Vic. The results obtained from this research show that the effectiveness of cooperation with telematic media decreases in certain aspects comparing with face-to-face cooperation, as well as that inequalities with the most vulnerable students increase significantly, specially with those who do not have enough technological tools to receive a telematic adjusted educational answer
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Aprenentatge -- Treball en equip
Tecnologia educativa
Atenció a la diversitat
Educació inclusiva
Pages
78
Note
Curs 2020-2021
Premi Sebastià Àlvarez al millor Treball de Final de Grau de la UVic en l'àmbit educatiu
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Psicologia [196]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca