El divorci: efectes en les respostes emocionals i el rendiment acadèmic a secundària
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2021-05-01Resumen
El divorci suposa un canvi en l’estructura i el funcionament familiar que pot afectar significativament als fills. El present estudi té com a objectiu investigar si el fet que els progenitors estiguin divorciats o pel contrari visquin junts, provoca diferències entre les respostes emocionals i també els resultats acadèmics dels alumnes de secundària d’una mateixa escola. Per dur a terme la investigació, s’ha realitzat un estudi comparatiu utilitzant la metodologia quantitativa i s’ha dissenyat un qüestionari d’elaboració pròpia. A l’estudi hi van participar 80 subjectes, 52 de famílies nuclears i altres, i 28 subjectes de famílies amb els progenitors divorciats. En relació als resultats obtinguts, no s’observen diferències significatives entre les respostes emocionals dels alumnes de tretze anys als setze anys i la situació familiar dels alumnes de secundària. A més, les respostes emocionals dels fills de progenitors divorciats tenen una durada a curt termini. Finalment, sí que s’evidencia que els alumnes de secundària amb progenitors divorciats tenen un rendiment acadèmic significativament més baix que els alumnes amb famílies nuclears o altres tipus.
El divorcio supone un cambio en la estructura y el funcionamiento familiar que puede afectar significativamente a los hijos. El presente estudio tiene como objetivo investigar si el hecho de que los progenitores estén divorciados o por el contrario vivan juntos, provoca diferencias entre las respuestas emocionales y también los resultados académicos de los alumnos de secundaria de una misma escuela. Para llevar a cabo la investigación, se ha realizado un estudio comparativo utilizando la metodología cuantitativa y se ha diseñado un cuestionario de elaboración propia. En el estudio participaron 80 sujetos, 52 de familias nucleares y otros, y 28 sujetos de familias con los progenitores divorciados. En relación a los resultados obtenidos, no se observan diferencias significativas entre las respuestas emocionales de los alumnos de trece años a los dieciséis años y la situación familiar de los alumnos de secundaria. Además, las respuestas emocionales de los hijos de progenitores divorciados tienen una duración a corto plazo. Finalmente, sí se evidencia que los alumnos de secundaria con progenitores divorciados tienen un rendimiento académico significativamente más bajo que los alumnos con familias nucleares u otros tipos.
Divorce is a change in family structure and functioning that can significantly affect children. The present study aims to investigate whether the fact that parents are divorced or, on the contrary, live together, causes differences between emotional responses and also the academic results of high school students in the same school. To conduct the research, a comparative study was conducted using the quantitative methodology and a self-developed questionnaire was designed. The study involved 80 subjects, 52 from nuclear and other families, and 28 subjects from families with divorced parents. In relation to the results obtained, no significant differences are observed between the emotional responses of thirteen-year-olds to sixteen-year-olds and the family situation of high school students. In addition, the emotional responses of children of divorced parents are short-lived. Finally, it is evident that high school students with divorced parents have significantly lower academic performance than students with nuclear or other types of famílies.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Divorci
Família
Rendiment escolar
Emocions en els adolescents
Páginas
76
Nota
Curs 2020-2021
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Grau en Psicologia [196]
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca