L’ús de les xarxes socials i la seva relació amb l’autoestima en població universitària
Author
Other authors
Publication date
2021-05-01Abstract
Internet i les xarxes socials s'han convertit en un fenomen mundial i han evolucionat de manera exponencial en els últims anys, fet que ha revolucionat la manera en què les persones es comuniquen i interaccionen d'una manera que mai abans s'havia pogut dur a terme fins ara. Aquests canvis es veuen reflectits, especialment, en la població més jove, la qual cada cop fa un ús més intens d'aquestes xarxes socials. Consegüentment, en el present estudi es plantegen dos objectius principals, el primer d'aquests és caracteritzar l'ús de les xarxes socials en la població universitària, i el segon objectiu és analitzar i estudiar la seva relació amb l'autoestima dels estudiants universitaris. Amb aquest motiu, es va administrar, a una mostra de 229 estudiants universitaris de grau i de tercer cicle, els següents instruments: un qüestionari de caracterització d'ús de les xarxes socials, el qüestionari d'Addicció a les Xarxes Socials (ARS), i l'Escala de Rosenberg. Els resultats mostren que, tot i que no es pot determinar que hi hagi casos d'addicció a les xarxes socials, el 47,6% dels estudiants senten certa ansietat quan no poden estar connectats a les xarxes socials, suggerint que existeix una preocupació pel que fa a la revisió de les xarxes socials. S'ha trobat també, una correlació positiva entre l'ús de les xarxes socials i l'autoestima dels estudiants universitaris, indicant que un major ús de les xarxes socials s'associa a una autoestima més elevada. Malgrat això, donades les característiques del present estudi, no es pot establir una relació de causalitat entre ambdós constructes. A més, s'ha trobat que l'ús més habitual que fan els estudiants universitaris de les xarxes socials és estar en contacte amb els seus amics. Pel que fa al gènere no s'han trobat diferències significatives. En canvi, s'ha observat que a major edat dels estudiants, major és l'ús que en fan de les xarxes socials.
The Internet and social networks have become a global phenomenon and have evolved exponentially in recent years, which has revolutionised the way in which people communicate and interact in a way that has never been possible before. These changes are reflected, especially, in the younger population, which is increasingly making more use of these social networks. Consequently, this study has two main objectives, the first of which is to characterize the use of social networks in the university population, and the second aim is to analyse and study their relationship with the self-esteem of university students. In this regard, it was administered, to a sample of 229 undergraduate and third-cycle students, the following instruments: a characterization questionnaire for the use of social media, the Addiction questionnaire for Social Networks (ARS), and the Rosenberg Scale. The results show that although it is not possible to determine cases of social media addiction, 47.6% of students feel some anxiety when they cannot be connected to social networks, suggesting that there is concern regarding the review of social networks. Also, it has been found a positive correlation between the use of social networks and the self-esteem of university students, indicating that greater use of social networks is associated with higher self-esteem However, given the characteristics of this study, a causal relationship between the two constructs cannot be established. Furthermore, it has been found that the most common use made by university students of social media is in contact with their friends. No significant differences have been found regarding gender. On the other hand, it has been observed that the older university students are, the greater the intensity of their use of social networks is.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Autoestima
Xarxes socials en línia
Pages
48
Note
Curs 2020-2021
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Psicologia [196]
Rights
Tots els drets reservats