Pedagogia de la mort: aprenentatges al primer contacte amb la mort en els pràcticums del Grau en Infermeria
Author
Other authors
Publication date
2021-10-25Abstract
La primera experiència de mort en els pràcticums del Grau en Infermeria, que es dona majoritàriament en el primer període, comporta dificultats i reptes. Identificar les ajudes i barreres, analitzar l’essència del coneixement pràctic i els seus condicionants són els objectius que han permès explorar més profundament aquesta situació i desenvolupar una teoria substantiva.
Partint del constructivisme i la teoria fonamentada, s’han utilitzat diferents tècniques com a mecanisme de triangulació metodològica.
A l’estudiant li cal sentir coherència entre l’actuació infermera, el morir institucionalitzat i el substrat de mort social que confronta individualment; experimenta aquesta realitat una primera vegada, busca seguretat i pren consciència de què li està passant.
El model il·lustratiu generat pot ajudar les persones implicades (estudiants, infermeres, gestors) a buscar millors estratègies per facilitar aprenentatges pràctics abans, durant i després d’una primera experiència de mort professional. La tesi proposa una pràctica reflexiva estructurada des de la ciència infermera.
The first patient death experience in Nursing Bachelor's Degree placements, which is given mostly in the first period, entails difficulties and challenges. Identifying facilitators and constraints, analysing the essence of practice knowledge and its conditions are the aims that allow us to explore more deeply this situation and develop a substantive theory.
Based on constructivism and grounded theory, different techniques have been used as a methodological triangulation.
The student needs to feel coherence between nursing care, institutionalized dying, and the substratum of social death which confronts everyone individually. The student, as a learner, experiences this reality for the first time, seeks security and becomes aware of what is happening to him.
The illustrative model generated can help people involved (students, nurses, managers) to look for better strategies to facilitate practice learning before, during and after an initial professional death experience. The thesis suggests a structured reflective practice from nursing science.
Document Type
Thesis
Language
Catalan
Keywords
Pedagogia de la mort
Estudiants d'infermeria
Teoria fonamentada
Aprenentatge pràctic
Experiències properes a la mort
Pages
359 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Programa de Doctorat: Cures Integrals i Serveis de Salut
This item appears in the following Collection(s)
- Tesis doctorals [286]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca