Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Psicologia General Sanitària
dc.contributor.authorTrejos Llecha, Natàlia
dc.date.accessioned2022-01-11T08:29:42Z
dc.date.available2022-01-11T08:29:42Z
dc.date.created2021-03
dc.date.issued2021-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6889
dc.descriptionCurs 2020-2021es
dc.description.abstractEmotional intelligence (EI) is understood as the ability to monitor and recognize our emotions and those of others, allowing us to use affective information to guide our thoughts and actions. The present study intends to analyze the effects of an eight-session intervention on EI based on the book of the Emocionari (Núñez and Romero, 2013) of a sample of adolescents from 13 to 17 years old, users of the Group AIRE (Intensive Approach and Rehabilitation program) of the CSMIJ (Child and Adolescent Mental Health Center) of the Fundació Orienta, Prat de Llobregat. To explore the IE improvement, the EQ-i:YV questionnaire of Baron and Parker (2000) was implemented before (pre-test) and after (post-test) the intervention. The results show that the overall scores obtained on the EQ-i:YV after the intervention are significantly higher than the pre-test scores. Analyzing the difference between pre and post-test in the scores of the questionnaire’s factors, it is observed that the scores in Stress Management are significantly higher in the post-test, the scores in Adaptability and Mood are marginally higher and the Intrapersonal and Interpersonal factors show no significant pre- and post test differences. No significant differences were observed between age groups (13-14 and 15-17) in terms of the overall improvement in IE. It is concluded that Emotion based intervention effectively improves adolescent EI, although it does not appear to influence all of its factors equally. These observations could be replicated and studied in more depth with a broader sample of participants.es
dc.description.abstractLa intel·ligència emocional (IE) s’entén com l’habilitat de supervisar i entendre les nostres emocions i les dels altres, permetent-nos fer servir la informació afectiva per a guiar els nostres pensaments i accions. El present estudi té com a objectiu analitzar els efectes d’una intervenció de vuit sessions basada en el llibre de l’Emocionari (Núñez i Romero, 2013) en la intel·ligència emocional d’una mostra d'adolescents d'entre 13 i 17 anys, usuaris del Grup AIRE (programa d’Abordatge Intensiu i Rehabilitació) del CSMIJ (Centre de Salud Mental Infanto-Juvenil) de la Fundació Orienta del Prat de Llobregat. Per explorar la millora en el quocient d’IE s’ha implementat el qüestionari EQ-i:YV de Baron i Parker (2000) abans (pre-test) i després (post-test) de la intervenció. Els resultats mostren que les puntuacions globals obtingudes en l’EQ-i:YV després de la intervenció són significativament superiors a les puntuacions pre-test. Analitzant la diferència pre i post test en les puntuacions dels diferents factors del qüestionari, s'observa que les puntuacions en Maneig de l’Estrès són significativament superiors en el post-test, les puntuacions en l’Adaptabilitat i l’Estat d’Ànim General són marginalment superiors i els Factors d’Habilitat Intra i Interpersonal no mostren diferències significatives pre i post test. Tampoc s'observen diferències significatives entre els grups d'edat (13-14 i 15-17) en quant a la millora global d'IE observada. Es conclou que la intervenció basada en l'Emocionari millora efectivament la IE dels adolescents, tot i que sembla no influenciar per igual tots els factors d'aquesta. Aquestes observacions es podrien replicar i estudiar en més profunditat amb una mostra de participants més amplia.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent116 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherAdolescènciaes
dc.subject.otherInfantses
dc.subject.otherTeràpia de grupes
dc.subject.otherIntel·ligència emocionales
dc.titleEstudi de cas de la influència d’una intervenció en la Intel·ligència Emocional dels adolescents d’un CSMIJes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionDirector/a: Esther Pertusa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Tots els drets reservats
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint