Mostra el registre parcial de l'element
365 dies després. Com va ser el confinament per un noi amb Necessitats Educatives Especials
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Empresa i Comunicació | |
dc.contributor.author | Largo Adria, Mireia | |
dc.date.accessioned | 2022-01-26T11:29:08Z | |
dc.date.available | 2022-01-26T11:29:08Z | |
dc.date.created | 2021-06 | |
dc.date.issued | 2021-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6983 | |
dc.description | Curs 2020-2021 | es |
dc.description.abstract | La present memòria del Treball Final de Grau està vinculada a la realització d’un reportatge audiovisual sobre com ha viscut un nen amb altres capacitats els mesos de confinament domiciliari. L’objectiu de la investigació és explicar com l’ha afectat el confinament, com s’ha organitzat per poder seguir les seves classes d’educació especial, els problemes que s’ha trobat, com ho ha viscut la família i el seu entorn més proper i com els ha pogut afectar. Tot això, tenint com a testimoni principal en Jan Martínez, un nen de 16 anys que pateix un retard mental causat per una prematuritat extrema. En Jan és alumne de l’Escola d'Educació Especial Can Vila de Mollet del Vallès, Barcelona, alguns dels treballadors de la qual també han ajudat en la realització del reportatge aportant el seu punt de vista. El dia dotze de març del 2020 el President de la Generalitat, Quim Torra, va anunciar el tancament de tots els centres educatius de Catalunya, durant catorze dies, com a mesura preventiva per combatre la propagació del coronavirus. Però, el que havien de ser dues setmanes de confinament domiciliari, es van acabar convertint en tres mesos sense gairebé sortir de casa. La major part de les declaracions dels afectats que han ajudat amb la realització del reportatge són contactes propers a en Jan, familiars i experts que van dedicar gran part del seu temps durant els mesos de confinament a adaptar i aproximar, de la millor manera possible, les activitats educatives a tots aquells nens que haurien de realitzar les classes de forma telemàtica, ja que cancel·lar per complet l’activitat acadèmica no era una opció a considerar. Com han afectat tots aquests canvis als alumnes d’educació especial? S’ha notat algun tipus de regressió en referència als seus coneixements i/o habilitats? Qui s’ha fet càrrec d’aquests nens mentre els pares treballaven? Aquestes preguntes i moltes altres que ens poden anar sorgint quan pensem en l’educació especial i el confinament, són les que es volen respondre a través d’aquest reportatge. La recerca s’ha realitzat des de l’octubre del 2020 fins al maig del 2021, per recopilar informació i realitzar les gravacions del reportatge audiovisual sobre l’afectació del confinament a nens amb altres capacitats. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 60 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.subject.other | COVID-19 (Malaltia) | es |
dc.subject.other | Necessitats educatives especials | es |
dc.subject.other | Confinament | es |
dc.title | 365 dies després. Com va ser el confinament per un noi amb Necessitats Educatives Especials | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | es |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
Grau en Periodisme [75]