Créixer junts: les interaccions entre infants d'1 a 3 anys: Dos estudis de cas: Montessori Schoolhouse i Escola Bressol Municipal Pa amb Xocolata
Author
Publication date
2021-09-28Abstract
La tesi recull, analitza i clasifica la xarxa d’interaccions que es produeixen entre els infants a d’1 a 3 anys i mig de vida dins el context d’escola, un espai educatiu col·lectiu per aprendre de i amb els altres coetanis. Es fa una recerca qualitativa a través de dos estudis de cas, una escola Montessori i escola bressol innovadora, mitjançant l’observació directa i sistematitzada dels dos centres. La investigació inclou una taula d’anàlisi de la qualitat pedagògica de l’ambient educatiu. La recerca aprofundeix en les tipologies i les característiques de les interaccions primerenques entre els infants en una situació natural. A partir de l’anàlisi de les relacions es demostra el valor sociocognitiu i les aportacions que aquestes interaccions fan al desenvolupament dels infants. Els resultats obtinguts en aquesta recerca donen compte de la varietat de forma, durada i complexitat de les interaccions que s'estableixen entre nens i nenes en les dues escoles.
The thesis collects, analyses and classifies the network of interactions that take place within children from 1 to 3 and a half years old in the context of the kindergarten, a collective educational space where to learn from, and with other peers. A qualitative observational-systematised research is carried out through two case studies: a Montessori school and an innovative kindergarten. The research includes an analysis table to assess the pedagogical quality of the educational environment. Furthermore, it delves into the typologies and characteristics of early interactions between children in a non-experimental situation. The analysis of the relationships demonstrates the socio-cognitive value and the contributions that these interactions make to the infants’ development. The results obtained in this research show the variety of form, duration and complexity of the interactions established between children in the two schools.
Document Type
Thesis
Language
Catalan
Keywords
Educació infantil
Montessori, Mètode de
Intersubjectivitat
Entorn escolar
Pages
516 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Programa de Doctorat: Innovació i Intervenció Educatives
This item appears in the following Collection(s)
- Tesis doctorals [286]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca