Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia
dc.contributor.authorFaro i Basco, Montserrat
dc.date.accessioned2022-07-28T06:28:58Z
dc.date.available2022-07-28T06:28:58Z
dc.date.created2022-07-01
dc.date.issued2022-07-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7126
dc.descriptionPrograma de doctorat: Innovació i Intervenció Educativeses
dc.description.abstractEs considera el debriefing com el pas essencial en el procés d’aprenentatge basat en la simulació clínica. El debriefing ajuda a comprendre, analitzar i sintetitzar conceptes tècnics per millorar el rendiment dels estudiants en futures situacions clíniques i facilita l’aprenentatge i desenvolupament d’habilitats no tècniques com: el lideratge, el treball en equip, la presa de decisions, l’assignació de rols i tasques i la gestió de situacions de crisi. Es va realitzar un estudi quasi experimental, pretest-postest i un estudi experimental, tipus assaig clínic aleatori per comprovar si l’ús de la reflexió guiada (debriefing) en la simulació de situacions clíniques de complexitat alta millorava el nivell de coneixements i habilitats, i el rendiment dels estudiants d’infermeria. Els resultats obtinguts van permetre concloure que la reflexió guiada en una simulació clínica de complexitat alta, millora els coneixements dels estudiants, i el debriefing estructurat millora la qualitat del debriefing i el rendiment dels estudiants.es
dc.description.abstractDebriefing is considered the essential step in the clinical simulation-based learning process. Debriefing helps to understand, analyse and synthesise technical concepts to improve students' performance in future clinical situations while facilitating the learning and development of non-technical skills such as: leadership, teamwork, decision making, role and task allocation and crisis management. A quasi-experimental, pretest-posttest study and an experimental, randomised clinical trial study were conducted to test whether the use of debriefing in the simulation of highly complex clinical situations improved the level of knowledge and skills, and the performance of nursing students. The results obtained led to the conclusion that guided reflection in a highly complex clinical simulation improves students' knowledge, and structured debriefing improves the quality of debriefing and students' performance.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent358 p.es
dc.language.isocates
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaes
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherSimulació clínicaes
dc.subject.otherDebriefinges
dc.subject.otherPràctica reflexivaes
dc.subject.otherReflexió guiadaes
dc.subject.otherPensament crítices
dc.subject.otherRendiment de l'estudiantes
dc.titleL’ús de la reflexió guiada (debriefing) en la simulació clínica de complexitat alta: element clau per a l'adquisició de coneixements i habilitatses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises
dc.embargo.terms12 mesoses
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesses
dc.contributor.directorTort, Antoni
dc.contributor.directorPalomar-Aumatell, Xavier


Ficheros en el ítem

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir