El treball col·laboratiu entre docents
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2022-05Resum
L’escola és el reflex de la societat, d’una societat cada vegada més canviant i diversa. Dins el marc de la inclusió, els centres educatius han d’estar preparats per compartir respostes educatives ajustades a la diversitat d’alumnat que en forma part. Les figures claus per fer-ho, són els docents, a partir del desenvolupament col·lectiu de diferents pràctiques educatives inclusives, les quals tindran gran impacte en la vida dels infants.
Partint d'aquesta base, l’actual recerca pretén identificar i analitzar diferents moments on es produeixen processos de col·laboració entre docents, centrant-se principalment en el treball en xarxa, la codocència i el lideratge compartit. Gràcies als professionals d’un centre educatiu públic, d’Infantil i Primària, a través de l’instrument del qüestionari i del desenvolupament d’un grup de discussió, s’analitzen els ítems proposats, que permeten el plantejament de millores respecte als processos de col·laboració entre docents.
School is the reflection of society, of an ever-changing and diverse society. Within the
framework of inclusion, schools must be prepared to share educational responses adapted to
the diversity of students who are part of it. The key figures in doing so, are teachers, based
on the collective development of different inclusive educational practices, which will have a
major impact on children's lives.
Related to this, the current research aims to identify and analyze different moments in which
collaboration processes take place between teachers, focusing mainly on networking, coteaching
and shared leadership. Thanks to the professionals of a public school, Kindergarten
and Elementary, using as an instrument the questionnaire and the development of a
discussion group, the proposed items are analyzed, which allow the approach of
improvements with regard to the processes of collaboration between teachers.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Educació inclusiva
Atenció a la diversitat
Lideratge en l'educació
Ensenyament -- Treball en equip
Pàgines
74 p.
Nota
Curs 2021-2022
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Grau en Psicologia [196]
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca