L'adaptació escolar a l'escola Montessori: El grau de desenvolupament dels infants d'edats compreses entre els 16 mesos i els 3 anys en relació ambl la seva adaptació escolar
Author
Publication date
2022-12-16Abstract
L’adaptació escolar i les transicions educatives es poden considerar moments crítics per als infants i les famílies. La present tesi doctoral investiga «com es relaciona l’adaptació escolar d’infants d’edats compreses entre els 16 mesos i els 3 anys, a l’Escola Montessori Palau, amb el seu grau de desenvolupament?». S’han analitzat els tres agents actius que hi participen —l’infant, les famílies i les escoles/docents— a partir de cinc recerques. La pedagogia Montessori es pot desenvolupar en contextos diferents, alhora que l’atenció individualitzada garanteix el desenvolupament integral i sense límits. Promou que els canvis de grup classe —i, per tant, les transicions educatives— es donin en qualsevol moment del curs escolar. En conseqüència, l’entorn que l’envolta i les experiències li ofereixen l’oportunitat de consolidar certes habilitats individualment. Existeix una bidireccionalitat d’influències entre la família i els fills/es, però cal considerar la relació triàdica, en què l’escola també té un paper important.
School adaptation and educational transitions might be considered critical moments for both children and families. This doctoral dissertation focuses on researching the following «how is the school adaptation of children aged 16 months to 3 years at the Palau Montessori School related to their stage of development? ». The three active agents involved—children, families, and schools/teachers—have been analyzed based on five examinations- The principles of Montessori pedagogy can be carried out in different contexts, while individualized attention warrants children's comprehensive and unlimited development. This, in turn, encourages that group-class changes—and therefore educational transitions—occur at any time during the school year. The environment that surrounds them, as well as their experiences, give them the opportunity to consolidate certain abilities individually. There are bidirectional influences between the family and the children, it is paramount to consider a triadic relationship in which the school plays a major role.
Document Type
Thesis
Language
Catalan
Keywords
Educació infantil
Montessori, Mètode de
Adaptació escolar
Família
Transicions educatives
Pages
195 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Programa de Doctorat: Innovació i Intervenció educatives
This item appears in the following Collection(s)
- Tesis doctorals [286]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca