Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorSegura Mendoza, Carla
dc.date.accessioned2023-02-20T13:23:55Z
dc.date.available2023-02-20T13:23:55Z
dc.date.created2022-05-09
dc.date.issued2022-05-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7273
dc.descriptionCurs 2021-2022es
dc.description.abstractAquest estudi es basa en l’aplicació d’una unitat didàctica gamificada als alumnes de 1r d’ESO de l’Escola Joviat, ubicada a la Catalunya central. L’objectiu d’aquest treball és analitzar els efectes produïts per aquesta experiència gamificada en la motivació i les necessitats psicològiques bàsiques; l’autonomia, la competència i les relacions socials, dels estudiants. La mostra consta d’una classe amb un total de 21 alumnes que no havien experimentat mai aquesta nova metodologia. Se selecciona el grup a l’atzar i aquest haurà de respondre a dos tests abans i després de la intervenció. Els resultats mostren que el grup obté una millora de la motivació intrínseca i, per tant, una disminució de la desmotivació i també presenten una millora de totes les necessitats psicològiques bàsiques, en canvi, no s’observen diferències significatives en la motivació extrínseca dels estudiants.es
dc.description.abstractThis study is based on the application of a gamified didactic unit to 1st year of ESO students at Escola Joviat, located in central Catalonia. The aim of the study is to analyze the effects produced by this gamified experience on the motivation and basic psychological needs; autonomy, competence and social relations, of the students. The sample consists of a class with a total of 21 students who had never experienced this new methodology. The group was randomly selected and had to answer two tests before and after the intervention. The results show that the group obtains an improvement in intrinsic motivation and therefore, a decrease in demotivation and also present an improvement in all basic psychological needs, but no significant differences are observed in the extrinsic motivation of the students.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent72 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherEducació fí­sica -- Educació secundària obligatòriaes
dc.subject.otherMotivació en l'educacióes
dc.subject.otherLudificació -- Educació secundàriaes
dc.titleAplicació d'una experiència gamificada a Educació Física de l'etapa de Secundària: Efectes en la motivació i les necessitats psicològiques bàsiqueses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint