Anàlisi de l'impacte d'un IFE d'auxiliar en manteniment d'instal·lacions esportives en l'autonomia d'una alumna amb síndrome X fràgil
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2022-05-12Resumen
Aquest Treball final de Grau (TFG) avalua l’impacte d’un Itinerari Formatiu Específic
(IFE) d’Auxiliar en Manteniment d’instal·lacions Esportives en l’autonomia d’una alumna
amb Síndrome X Fràgil de l’IES Antoni Pous i Argila.
L’objectiu principal de l’estudi és avaluar l’autonomia d’una alumna i analitzar si la
metodologia utilitzada en el centre té un impacte positiu en l’autonomia d’aquesta.
Per tal d’avaluar els factors anteriorment citats, s’ha emprat el qüestionari escala ARCINICO
i una fitxa d’observació durant un total de deu sessions, concretament del mòdul
professional: assistència en l’organització d’espais, activitats i repartiment de material
en la instal·lació fisicoesportiva.
En l’anàlisi dels resultats obtinguts, juntament amb el contrast de la fonamentació
teòrica, es pot observar el nivell d’autonomia de l’alumna, analitzant la seva evolució
després de les deu sessions i detectant les fortaleses i debilitats d’aquesta. A més, es
pot observar que la metodologia que fa servir el centre genera un impacte positiu en
l’autonomia de l’alumna.
This Final Degree Project assesses the impact of an Assistant Formative Itinerary in
Maintenance of Sporting Installations about the autonomy of a student with Syndrome X
Fragile, from IES Antoni Pous and Argila Institute.
The main goal of the study is to evaluate the autonomy of a student and to analyze
whether the methodology used in the center has a positive impact on the autonomy of
the student.
The assessment of the autonomy and methodology of the center has been done with the
ARC-INICO scale questionnaire and an observation spreadsheet for a total of ten
sessions, specifically, the professional module: assistance in the organization of spaces,
activities, and distribution of the material in the sporting physiological facility.
In the analysis of the results obtained, together with the comparison with the theoretical
foundation, one can observe the level of the student’s autonomy, analyzing her evolution
after the 10 sessions and detecting her strengths and weaknesses. In addition, it can be
seen that the methodology used by the center generates a positive impact on student
autonomy.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Autonomia de l'alumne
Síndrome del cromosoma X fràgil
Aprenentatge cooperatiu
Educació física -- Educació secundària obligatòria
Páginas
100 p.
Nota
Curs 2021-2022
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca